Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

PROMOCJA. Chcesz zostać grafikiem? Postaw na wielostronny rozwój

21.07.2014 10:44 | 0 komentarzy | 3 571 odsłony | red
Projektant grafiki, by odnieść sukces zawodowy, musi poruszać się równie dobrze w sferze marketingu, zagadnień technologicznych, jak i artystycznych środków wyrazu. Rynek reklamy odczuwa wyraźny brak tak wszechstronnie wykształconych osób - mówi Anna Treska- Siwoń, grafik i opiekun kierunku Grafika reklamowa i multimedia w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.
0
PROMOCJA. Chcesz zostać grafikiem? Postaw na wielostronny rozwój
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Projektant grafiki, by odnieść sukces zawodowy, musi poruszać się równie dobrze w sferze marketingu, zagadnień technologicznych, jak i artystycznych środków wyrazu. Rynek reklamy odczuwa wyraźny brak tak wszechstronnie wykształconych osób - mówi Anna Treska- Siwoń, grafik i opiekun kierunku Grafika reklamowa i multimedia w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Projektowaniem plakatów reklamowych w XIX wieku zajmowali się artyści, którzy w ten sposób uzupełniali braki w budżecie. Z początkiem wolnego rynku powstał w naszym kraju zawód projektanta grafiki reklamowej. W tym samym czasie nastąpiły gigantyczne zmiany technologiczne i plastycy działający w branży nie byli na nie przygotowani. Tradycyjny sposób edukacji artystów plastyków skupiał się na kształceniu warsztatu artystycznego, pomijał kwestię posługiwania się podstawowym współcześnie narzędziem projektanta – komputerem oraz kwestie związane z marketingiem. Niestety, mimo upływu lat, na wielu uczelniach wciąż dominuje tradycyjny sposób postrzegania zawodu projektanta grafiki. - Projektant grafiki, by odnieść sukces zawodowy, musi poruszać się równie dobrze w sferze marketingu, zagadnień technologicznych, jak i artystycznych środków wyrazu. Rynek reklamy odczuwa wyraźny brak tak wszechstronnie wykształconych osób - mówi Anna Treska- Siwoń, doświadczony grafik i opiekun kierunku Grafika reklamowa i multimedia w Wyższej Szkole Europejskiej w Krakowie.

Nowe podejście do studiów graficznych
Studenci nowego kierunku w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera Grafika reklamowa i multimedia zdobędą niezbędną wiedzę w zakresie zasad percepcji wzrokowej odbiorcy, marketingu, psychologii konsumenta czy brandingu, dlatego będą potrafili prawidłowo określić cele swojej pracy i dobrać odpowiednie środki wyrazu do ich realizacji oraz weryfikować efekty swojej pracy. Od pierwszego semestru prowadzony będzie zestaw kursów obsługi podstawowych programów graficznych. Dla wszystkich obowiązkowe są Adobe Illustrator, Photoshop i After Effects. W ramach wybranej specjalności Grafika reklamowa i edytorska jest kurs Adobe InDesign, a studenci specjalności Multimedia i grafika interaktywna poznają trzy inne programy z pakietu Adobe: Dreamweaver, Flash i Premier. Znajomość tych programów będzie pogłębiana w ramach kolejnych kursów, i tak np. Adobe Photoshop będzie wykorzystywany zarówno do tworzenia ilustracji (Grafika ilustracyjna), wizualizacji opakowań (Projektowanie opakowań), jak i do tworzenia krótkich prezentacji reklamowych (Tworzenie multimedialnego przekazu reklamowego). W programie studiów nie zabraknie także nauki klasycznego rysunku, gdyż jego podstawy są również niezbędne w pracy grafika.

Dodatkowe atuty
Studia kładą duży nacisk na naukę autoprezentacji. Kursy specjalistyczne zakończone będą prezentacją realizowanego przez studentów projektu, a odbywać się one będą w taki sam sposób, jak prezentacje projektów dla potencjalnego klienta. Ta umiejętność da absolwentom kolejną, dużą przewagę na rynku pracy. Kierunek Grafika reklamowa i multimedia skierowana jest do osób, które chcą swoje plastyczne zdolności przekuć w umiejętności cenne dla grafika, ale także tych którzy chcą zajmować się marketingiem, bo zdobyta wiedza pozwoli im na lepszą współpracę z agencjami reklamowymi i interaktywnymi. - Bez względu na to, czy absolwenci zdecydują się na pracę dla kogoś, karierę freelancera, czy założenie własnej firmy, na pewno przydadzą im się też umiejętności z zakresu zarządzania zespołem i projektem - mówi Anna Treska- Siwoń.

Wsparcie partnerów
Praca grafika nie ogranicza się tylko do procesu kreacji. Projektując pracę przeznaczoną do druku, musi on także od samego początku uwzględniać możliwości technologiczne. Dlatego partnerem kierunku został Małopolski Klaster Poligraficzny, który skupia przedsiębiorstwa związane z tą dziedziną.. Projektant grafiki powinien także znać podstawy fotografii, a także umieć współpracować z fotografiami. Dlatego studenci tego kierunku będą uczyli się jak operować zdjęciem, zorganizować sesję zdjęciową, ale również samodzielnie wykonać zdjęcie produktowe lub wizerunkowe. Pracownię fotografii, stworzoną w ramach studiów, będą wspierać zawodowcy z Podgórskiego Domu Fotografii.