Przełom Online
TRZEBINIA. Młodzież miała wiele pytań do burmistrza Stanisława Szczurka
Ile wynosi zadłużenie gminy? Dlaczego wstęp nad Balaton musi być płatny? Czym wieczorem można dojechać do Lgoty? To tylko niektóre z pytań, jakie uczniowie zadali podczas środowej debaty burmistrzowi. Nie na wszystkie wyczerpująco odpowiedział.
W spotkaniu uczestniczyła młodzież z trzebińskich gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych. Przyszło kilkadziesiąt osób. Po części oficjalnej, podczas której zaprezentowano zrealizowane dzięki unijnym dotacjom inwestycje, rozpoczęła się dyskusja.
Młodzi ludzie śmiało zadawali pytania. Pytali między innymi o: wysokość zadłużenia gminy, dlaczego wstęp nad Balaton jest płatny, kiedy i czy w ogóle gmina wyremontuje zejście nad kąpielisko od strony szkoły, dlaczego wieczorem nie można się dostać do Lgoty, co dalej z terenem Kółka Rolniczego w Lgocie, czy będą boiska na osiedlu Energetyków.
Burmistrz odpowiadał, ale nie zawsze wyczerpująco. Nie podał na przykład wysokości zadłużenia gminy. Stwierdził tylko, że kredyt to nic złego pod warunkiem, że zaciąga się go na inwestycje, nie na przejedzenie.
- W sprawach komunikacji zapraszam do siebie. Wpływu na busy nie mam. Jednak, jeśli poznam konkretne terminy, kiedy transport jest potrzebny, wówczas go zorganizuję – zadeklarował Stanisław Szczurek.
Burmistrz stwierdził, że debata bardzo go cieszy. Nie ma bowiem zbyt wielu okazji do rozmowy z młodymi, bo na zebrania wiejskie czy osiedlowe nie chodzą. Chciałby, by w gminie powstała Młodzieżowa Rada Trzebini, która doradzałaby władzom miasta.
Debatę zorganizowało Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Trzebini i Regionu. Na kolejne spotkanie zaprasza 29 kwietnia. Tym razem z mieszkańcami spotka się europosłanka Róża Thun.
(AJ)
Komentarze
1 komentarz
No właśnie- dobre pytanie... 2 połączenia lini L o 5:59 i 14.59 Może właśnie w związku z tym mieszkańcom Lgoty jest bliżej do powiatowego Olkusza, niż do stolicy gminy Trzebinia, nie mówiąc o Chrzanowie. Otórz KZG KM w Olkuszu zapewnia do naszej Lgoty aż 13 połączeń w dni robocze. Zaiste, dziwne jest to, że przy okazji remontu najkrótszej trasy przez Płoki i las 3 lata temu nikt nie wpadł na pomysł wydłużenia lini 42 o ok 3 km do Lgoty i niesułowic (prawie 2000 mieszkańców) z tym że po drodze jeszcze właśnie Płoki, Myślachowice i zupełnie odcięte od świata (po Maciaszkowej rewolucji- likwidacja 310 przez Zbyszek) os. Północ w Trzebini. Olkuszowi się opłaca dotować- ZKKM Chrzanów nie. Nawiasem mówiąc widać zuepłne olewactwo kwestii komunikacji między powiatami. Linia z Lgoty mogłabybyć wydłużona do Olkusza i obsługiwać 2 rodzaje biletów, ale czego rządać kiedy na czele ZKKM stoi były busiarz...