Nie masz konta? Zarejestruj się

Przełom Online

CHRZANÓW. Gimnazjaliści nie stresowali się w pierwszym dniu egzaminu

23.04.2013 15:14 | 1 komentarz | 3 778 odsłony | red
Sprawdziany próbne przyniosły zamierzony efekt. Po wtorkowym egzaminie z przedmiotów humanistycznych uczniowie trzecich klas gimnazjów przekonywali, że zadania były do napisania. Narzekali jedynie, że niektóre teksty źródłowe z historii były dla nich niezrozumiałe.
1
CHRZANÓW. Gimnazjaliści nie stresowali się w pierwszym dniu egzaminu
Wrażeniami po egzaminie przed szkołą dzielą się trzecioklasistki z PG nr 3 w Chrzanowie Joanna Drabik (z lewej) i Marta Śnieżek
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

Sprawdziany próbne przyniosły zamierzony efekt. Po wtorkowym egzaminie z przedmiotów humanistycznych uczniowie trzecich klas gimnazjów przekonywali, że zadania były do napisania. Narzekali jedynie, że niektóre teksty źródłowe z historii były dla nich niezrozumiałe.

Na koniec gimnazjum uczniowie przechodzą trzydniowy, egzaminacyjny maraton. Zaczęli go we wtorek od sprawdzianu z historii i wiedzy o społeczeństwie oraz języka polskiego. Trwał dwie i pół godziny.

W całej Polsce w szkolnych ławkach nad zadaniami zasiadło prawie 400 tysięcy uczniów (prawie 36 tysięcy w Małopolsce). Sprawdziliśmy, jak poradzili sobie gimnazjaliści z naszego regionu.

- Dla mnie egzamin nie był trudny. Wystarczyło tylko trochę pomyśleć. Nauczyciele od dawna zapoznawali nas z formułą egzaminów i kodowaniem. Jedynie z historii niektóre teksty źródłowe były dość skomplikowane i mało zrozumiałe – usłyszeliśmy od Marty Śnieżek, uczennicy klasy 3a z Publicznego Gimnazjum nr 3 w Chrzanowie. Chce składać dokumenty do I LO w Chrzanowie.

- Z polskiego motywem głównym była odwaga. Dało się napisać. Przed nami jeszcze egzaminy z matematyki i przedmiotów przyrodniczych oraz języka angielskiego - dodała jej klasowa koleżanka Joanna Drabik, która wybiera się do klasy matematyczno-fizycznej w II LO.

Sprawdziany gimnazjalistów zostaną ocenione przez egzaminatorów, a wyniki przysłane do szkół przez okręgową komisję egzaminacyjną. Wynik egzaminu może mieć wpływ na to, czy absolwenci gimnazjów dostaną się do wybranej szkoły.
(MOR)