Przełom Online
Komunikacyjna rewolucja w Chrzanowie?
CHRZANÓW. Zmianę tras autobusów miejskich, kursujących po gminie, likwidację niektórych linii, wprowadzenie uzupełniających się rozkładów jazdy, podpisanie porozumienia z Jaworznem, na mocy którego pasażerowie „J” i „S”, podróżujący w granicach gminy, będą mogli jeździć na podstawie okresowych biletów ZKKM - wszystko to zakłada projekt "optymalizacji sieci komunikacji miejskiej".
Dokument, za który gmina zapłaciła 16 tys. zł plus VAT, opracowała spółka Centropolis Bartosza Mazura doktoranta Akademii Ekonomicznej zajmującego się komunikacją i Przemysława Sowy, pracownika PKM Jaworzno. Z jego założeniami zapoznali się w piątek radni, sołtysi, przewodniczący rad osiedlowych.
Mazur i Sowa od 20 listopada do 6 grudnia ub. roku badali napełnienie na poszczególnych liniach. Wynika z nich, że największe jest w autobusach: 330, 335, 332. Najmniejsze na trasie: 329K oraz 345/346. Zaproponowali więc, by na bardziej popularnych trasach autobusy jeździły częściej, rzadziej tam, gdzie nie jest to konieczne. Gdyby wprowadzić nowe rozkłady jazdy, przykładowo na osiedle Młodości byłoby o około 40 proc. kursow więcej, niż dotychczas. Podobnie do Szpitala Powiatowego.
- Przyświecał nam jeden cel – tak zorganizować wewnętrzną komunikację po Chrzanowie, by za te same pieniądze jeździło się lepiej – stwierdził radny Robert Maciaszek, przedstawiciel Chrzanowa w Związku Komunalnym „Komunikacja Międzygminna”.
Plan zakłada też porozumienie z Jaworznem, dzięki któremu pasażerowie korzystający z „J” i „S”, między innymi mieszkańcy osiedla Kąty czy Balina, mogliby jeździć tymi autobusami na podstawie biletu okresowego chrzanowskiego związku (ale tylko w granicach administracyjnych gminy).
Uczestnicy piątkowej prezentacji, nie mieli większych uwag do projektu. W przyszłym tygodniu będzie on dyskutowany na komisjach rady miasta. Potem burmistrz przekaże go do akceptacji zarządowi ZKKM. Zdaniem Ryszarda Kosowskiego, wprowadzenie nowych rozkładów jazdy nie będzie się wiązało z koniecznością wypowiadania przewoźnikom dotychczasowych umów.
(AJ)
Założenia projektu dla linii:
317
- pokierowanie linii przez ul. Armii Krajowej/ Kościelec (w kierunku Płazy)
- pokierowanie linii przez ul. Transportowców/Kasztanową (w kierunku dworca ZKKM)
- dostosowanie godzin odjazdów do pozostałych linii na wspólnych odcinkach
332
- pokierowanie linii przez ul. Transportowców/Kasztanową na kursach realizowanych na trasie okrężnej: Dworzec ZKKM – Pogorzyce – Płaza – Cmentarz - Kościelec- Dworzec ZKKM
- dostosowanie godzin odjazdów do pozostałych linii na wspólnych odcinkach
331
- nowy przebieg trasy (Szpital - Dworzec ZKKM – ZUS - Sienna- Witosa- Pogorska – Kościelec-Szpital)
- dostosowanie odjazdów do godzin rozpoczęcia bądź zakończenia pracy w szpitalu oraz do pozostałych linii
330
- zaprzestanie obsługi szpitala (w zamian skierowana tam zostanie linia 331) oraz osiedla Stella (ofertę uzupełni zmodyfikowany rozkład linii 335)
- dostosowanie godzin odjazdów do innych linii
Pozostałe linie
- 329: dopasowanie godzin odjazdów do kursów ponadlokalnych
-329K: likwidacja linii pod warunkiem podpisania porozumienia z Jaworznem
-335: dopasowanie godzin odjazdów do innych linii, zwłaszcza 317, 332
- utworzenie nowej linii F, łączącej zadania przewozowe realizowane na trasie: Dworzec ZKKM – Fablok na istniejących liniach 310, 329, 331F, 335, 341P
Aktualizacja: 13.02.2010, godz.14;38
Komentarze
48 komentarzy
i gwarantuje ci że PKM Jaworzno nie ma w Krakowie szans
Nawet niewiesz jaka to firma z tymi żółtymi autobusami - wielki pasjonat komunikacji miejskiej, Człowieku to firma MOBILIS. Jeżeli jesteś taki mądry to powinieneś wiedzieć że jest też drugi wykonawca pracy przewozowej a mianowicie PTS Kraków który lada dzień wkracza na Kraków ze swoimi nowymi gazowcami.
DO TEGO, CO ODPOWIADAL GOSCIOWI: TEŻ ZDRADZĘ CI TAJEMNICE, W KRAKOWIE NA LINIACH AUTOBUSOWYCH NIE JEŹDZI TYLKO I WYŁĄCZNIE MPK, ALE NA KILKA LINI OGŁOSZONO PRZETARG I WYGRAŁA INNA FIRMA (ŻÓŁTE AUTOBUSY), WIĘC PKM JAWORZNO TEŻ MOŻE...
Nie jestem osobą w żadnym stopniu powiązaną ani z KM "KM" Chrzanów, ani z PKM Jaworzno, ani tym bardziej autorami niniejszego opracowania. Ponieważ padły zarzuty wobec mojej osoby, wyjaśnię, że pracuję w sferze budżetowej, ale finansowanej bezpośrednio ze szczebla ministerialnego. Nie mam nic wspólnego ze szczeblem samorządowym. Nie zajmuję się bezpośrednio problematyką komunikacji miejskiej. Jest to moje hobby. Pozwoliłem sobie wyrazić swoją opinię na temat tego opracowania. Widzę natomiast, że kilku dyskutantom jest ona wybitnie nie w smak (można odnieść wrażenie, że mają coś wspólnego z panującym w Chrzanowie bałaganem) i dlatego całą sprawę próbują sprowadzić do oklepanych stwierdzeń gry politycznej, kampanii wyborczej i sprowadzić za wszelką cenę do rozgrywek personalnych. Jest to co najmniej żałosne i wygląda tak, jakby "tonący brzytwy się chwytał". Nie wiem, kto kryje się pod niektórymi wypowiedzami, ale mam poważne przypuszczenia twierdzić, że działają one albo z polecenia kierownictwa, albo z wyjątkowo niskich pobudek. Cała sytuacja pokazuje natomiast, w jak trudnej sytuacji są miasta "uzależnione" od związku komunalnego, gdy próbuja zasięgnąć opinii zewnętrznej.
człowieku nie ośmieszaj się. Kto jak kto ale PKM to nawet do pięt nie dorasta MPK w Krakowie nie wspominając o całej krakowskiej komunikacji. Gdyby nie Jaworzno i to że PKM jest spółką gminną to już dawno PKMu nie było by na mapie śląskiej komunikacji. Nie siej propagandy i nie wprowadzaj czytelników w błąd.
Widze, ze glosisz, drogi przedmowco, odwazne hipotezy ... Zdradze Ci wiec cala tajemnice... PKM przygotowuje ekspansje nie tylko na teren Chrzanowa. MPK Krakow juz drzy w posadach, a w Tarnowie zaczely sie grupowe zwolnienia kierowcow. Myslisz, ze po co PKM kupuje 30 nowek z unijnej kasy? Po to, by przejac cala malopolska komunikacje... Taka jest prawda. Transgor odtad bedzie mogl juz wozic wylacznie emerytow do Lichenia. Smrod, Panie!
Czyżby Sz. P. GOŚĆ nie jest współtwórcą owej analizy? Skąd taki wniosek, że ta analiza jest tak tania? Czy gmina oglosiła przetarg lub chociażby konkurs ofert? Napewno nie !!! Z daleka "śmierdzi" ta cała sprawa. Dlaczego akurat Pan Sowa zajmuje się takimi analizami? Czyżby Chrzanów chciał aby Jaworzno wróciło do ZKKM? Napewno nie !!! Wiec wniosek może być jeden. Chrzanów dąży do tego aby PKM powrócił na teren powiatu chrzanowskiego i żeby nie było żadnej konkurencji. Wtedy pozbyliby się Transgóru , StanpaulBusa i Meteora a firma Elbud w dalszym ciągu by wykonywała pracę przewozową tyle że już jako podwykonawca PKMu. Żadnej konkurencji tylko i wyłącznie stały układ. Zastanawia mnie tylko jedno - co Chrzanów zrobi ze "swoimi" pracownikami ZKKMu którzy zostali tam przyniesieni " w teczkach". Przecież to są osoby a raczej członkowie rodzin osób "ze świecznika" Chrzanowa.
"ZKKM jest w stanie (i to robi) dostosowywać rozkłady jazdy do potrzeb pasażerów". Raczej nie jest w stanie, a mimo wszystko próbuje robić. Formuła związku komunalnego w województwach śląskich i małopolskich po początkowym okresie świetności przeżywa poważny kryzys. Atakowanie miasta, że zasięgnęło po cenie 2-3-krotnie niższej od ceny rynkowej opinii zewnętrznej osób, zarówno z doświadczeniem zawodowym, jak i obeznanych w regionalnej problematyce świadczy w jak bardzo kryzysowej formie jest ZK KM. Jest takie powiedzenie, że od ciągłego mieszania herbata nie zrobi się bardziej słodka. W tym momencie trudno, aby ZK KM był w stanie zaproponować rewolucję, skoro przez tyle lat cierpiał na twórczą impotencję.
gosciu: no właśnie czy "naprawdę, żeby stwierdzić, że dany kurs należy "dostosować do pozostałych linii" trzeba pisać elaboraty i zatrudniać specjalistów i robić rozdmuchane przedwyborcze dysputy." oceńcie Państwo sami.Bo mnie wydaje się,że jest to tylko propaganda przedwyborcza.ZKKM jest w stanie (i to robi)dostosowywać rozkłady jazdy do potrzeb pasażerów.Problem jednak tkwi w tym,że decydenci z Urzędów Miast ograniczają te możliwości i wskazuja na potrzebę oszczędności w komunikacji co przekłada się na ograniczanie kursów na poszczególnych liniach,oczywiście wskazują a potem nie biorą za to odpowiedzialności a całe odium zła spada na "zły" Związek.Myślę,że zamiast robić kosztowne ekspertyzy należy na Zgromadzenie Związku zaprosić przedstawicieli różnych środowisk celem wypracowania optymalnej koncepcji funkcjonowania komunikacji powiatowej w ramach możliwości finansowych Gmin.
"naprawdę, żeby stwierdzić, że dany kurs należy "dostosować do pozostałych linii" trzeba pisać elaboraty i zatrudniać specjalistów i robić rozdmuchane przedwyborcze dysputy." - najwyraźniej ZK KM nie potrafi tego zrobić, jedyne, co pozytywnego można powiedzieć o ZK "KM" to zamordyzm nastawiony na przewoźników, ale pod względem rozkładów jazdy to jest pukanie w dno, tyle że od spodu; rozkład jazdy na liniach ZK KM nie reprezentuje sobą nic więcej poza zbiorem przypadkowych odjazdów (najczęściej stadnych) różnych linii, z losowymi wycinkami (bo miastom brakło pieniędzy w którymś momencie).
Nie demonizujmy osób "w pełni dojrzałych". Przeżyli denominacje złotówki, niepoliczone zmniany nazw ulic, urzędów, numeracji telefonicznej, itd., przeżyją zamianę złotówki na euro. Zmiana numerów linii autobusowych, w porównaniu z powyższym, to problem bardzo mikry. A korzyść duża.
~W.S: Dotyczy:zmiany numeracji linii autobusowych. Dziękuję za uwagi. Wybór nr 22 rzeczywiście był niefortunny. Naturalnie komfort podróżowania jest ważniejszy, ale rozpiętość numerów od 308 do 361 plus literowe, przy liczbie w sumie ok. 30 linii sprawia wrażenie chaosu. I te trzycyfowe numery. Nie mieszkamy przecież w jakiejś metropolii. Co osób starszych, to nie należy spisywać ich na straty. W większości są ludzie otwarci na zmiany i potrafią się nadal uczyć. A krótszy numer zapamiętać jest łatwiej. Decyzję naturalnie podejmie Zarząd. Jeżeli zechce się tym w ogóle zająć.
Dotyczy:zmiany numeracji linii autobusowych. W/g mojej wiedzy zmiana numeracji ewentualnie mogłaby nastąpić za 3 lata ponieważ ZKKM posiada wieloletnie umowy z przewoźnikami na poszczególne numerowane linie(zamówienie publiczne za zgodą Urzędu Zamówień Publicznych).Jeśli chodzi o zmianę numeracji autobusu linii 318 z Chrzanowa do Gromca na nr.22 jest to niemożliwe z uwagi na fakt iż od wielu lat z Oświęcimia do Gromca właśnie jeździ linia 22.Zmiana numeracji przez dłuższy okres dezorientowałaby starszych pasażerów.Myślę,że dla pasażera ważniejszy jest komfort podróżowania i coraz lepsze ,nowsze autobusy niż ich numeracja.Ponadto uważam,że decyzję w sprawie numeracji autobusów należy pozostawić dla wybranego po wyborach nowego Zarządu ZKKM.
A czy Przełom może dowiedzieć się dlaczego ZKKM zrezygnował z grupy interwencyjnej kontrolerów która kilka lat temu działała? Teraz widać kontrolerów ale raczej rano. Wieczorami pewnie boją się jeździć i wcale im się nie dziwie. Tamte akcje opisywał Przełom i ludzi chyba czuli się bezpieczniej. Czemu z nich zrezygnowano?
do Szymona - masz całkowitą rację. Maciaszek ma wielki apetyt na stanowisko Prezesa ZKKM. Ciekawe jak pod jego rządami wyglądałaby komunikacja. Ludzie opamiętajcie się. Zaczyna sie ostra kampania wyborcza. Pan Maciaszek nic nie zrobił razem z Panem Kosowskim od początki tej kadencji. Nagle budzą się taraz jak idą wybory !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
A jakie przełożenie będą miały te pomysły na ZKKM, czyli związek kilku gmin? Jakie kompetencje w ZKKM mają Kosowski i Maciaszek? Czy gmina Chrzanów samodzielnie organizuje komunikację? Czy na to opracowanie złożyły się również inne gminy wchodzące w skład ZKKM? Pomysły może i dobre, jednak PACHNĄ WYBORAMI. Nikt z tych Panów nie ma prawa występować w ramach ZKKM. Robią to za pieniądze mieszkańców Chrzanowa (podobnie jak telebim), aby w praktyce nie zrobić nic. TAKA KAMPANIA. Nie mówią o rekonstrukcji ZKKM, o odwołaniu Grubera, o przywróceniu ulg.
napisał ~p Ja dopowiem, ze moze warto by tez bylo zmienic numeracje okreznych kursow 317 i 332, ktore nie jada do Plazy Dolnej. Tylko ze wtenczas pasazer musialby sprawdzac jeszcze jedna tabliczke, sprawdzajac rozklad. Nie trzeba dodawać tabliczek. Wystarczy, że na przystankowym rozkładzie jazdy przy godzinie odjazdu pojawi się np. litera D a na autobusie wyświetli się napis 2D (wg obecnej numeracji 332D) lub 7D (317D).
Ja dopowiem, ze moze warto by tez bylo zmienic numeracje okreznych kursow 317 i 332, ktore nie jada do Plazy Dolnej. Tylko ze wtenczas pasazer musialby sprawdzac jeszcze jedna tabliczke, sprawdzajac rozklad. Piszcie tu, jakie macie jeszcze pomysly na reforme chrzanowskiej komunikacji. Moim zdaniem dobrze byloby wprowadzic przystanek na Podwalu w kierunku Borowca. Autobus jedzie taki kawal bez zatrzymania. A najlepiej przedluzyc 309 do Fabloku i nie trzeba byloby w ogole tworzyc oddzielnej linii F. I postawic jakis toy-toy na koncowym przystanku 330, by kierowcy nie chodzili sikac za drzewa ;)
do Tak.: dobry pomysł niech Chrzanów wystąpi ze Związku.Wtedy Maciaszek i Kosowski wezmą pełną odpowiedzialność za komunikację i rozkłady jazdy.Do tej pory swoje nietrafione pomysły wdrażali poprzez Związek a odpowiedzialność spadała na Prezesa ZKKMu,który jak chłopiec do bicia wszystko bierze na siebie.
osobiście uczestniczyłam w wyżej opisywanym spotkaniu - bardzo dobre opracowanie !! i - wybory czy nie - b.dobra sprawa dla mieszkańców!! a za pokazany "nieład" i bajzel ktoś powinien odpowiedzieć a co najmniej, powinien na tym forum siedzieć cicho. Aha !! i jeszcze jedno, ja o tym myślałam a inni powiedzieli głośno !!!! P. Burmistrzu !! rozgoń pan tych rodzimych KOORDYNATORÓW w cholerę !! dość narobili szkód i za darmo brali wypłaty !! i niech to będzie nwes wyborczy !! jeszce raz - GRATULUJĘ P.Burmistrzu !!
naprawdę, żeby stwierdzić, że dany kurs należy "dostosować do pozostałych linii" trzeba pisać elaboraty i zatrudniać specjalistów i robić rozdmuchane przedwyborcze dysputy. Takim zadaniem powien się zajmować Gruber i jego sztab, a nie forma zewnętrzna. W końcu od tylu lat przeżerane są pieniądze przez Zarząd Związku oraz jego figurantów. Śmiech na sali panie Kosowski, zaczyna się ta sama gierka co w poprzednich wyborach, wtedy sukcesem było wyjście Chrzanowa z ZKKM, niestety taką mamy specyfike naszego rejonu, że bez Trzebini i Libiąża osobna komunkiacja chrzanowska nie miałaby racji bytu.
Napisał ~Vimo: A czy wreszcie wrócimy do normalnej numeracji? Po co nam zaszłości historyczne z lat przynależności do woj. katowickiego. Zamiast 309- 9, zamiast 330- 30. Itd. Co należy zrobić aby wróciła normalność? Kilka lat temu Pan T.Gruber tłumaczył ten fakt wysokomi kosztami zmiany tablic. A teraz czym to wytłumaczy, skoro jest to wyświetlane? Może rzeczywiście już czas aby zrobić porządek z numeracją autobusów w naszych miastach. I żeby nie była to zmiana, dla samej zmiany, PT Organizatorom komunikacji dedykowana jest poniższa podpowiedź zmiany i UPORZĄDKOWANIA numeracji linii sieci. Propozycja nowej numeracji autobusów komunikacji miejskiej PKM Chrzanów 1) Likwidujemy numerację trzycyfrową , pozbywając się cyfry 3. 2) Pozostają numery K, X, J, S obsługujące więcej niż trzy gminy 3) Zmianom podlegają pozostałe numery. O ile jest to możliwe, polega tylko na „obcięciu” początkowych cyfr (np. 315 – na 15) 4) Numer linii pozwala zorientować się o kierunku w jakim porusza się autobus (WAŻNE DLA PRZYJEZDNYCH): linia „ jednocyfrowa” (np.: 1) – autobus porusza się po gminie Chrzanów (lub Babice) linia dwucyfrowa zaczynająca się od cyfry 1 (np.: 11) – autobus porusza się po gm. Trzebinia lub jedzie z/ do Trzebini z Chrzanowa linia dwucyfrowa zaczynająca się od cyfry 2 (np. 20) – autobus porusza się po terenie gm. Libiąż lub jedzie z/ do Libiąża z Chrzanowa Szczegóły: Linie obejmujące głównie gminę Chrzanów uzyskują numery jednocyfrowe: 1 (dawny 331) 2 (dawny 332) 3 (dawny 330) 4 (dawny Z) 5 (dawny 335) 6 (dawny M-P) 7 (dawny 317) 8 – rezerwa 9 (dawny 329) Linie obejmujące głównie teren gm. Trzebinia są dwucyfrowe i rozpoczynają się od cyfry 1 10 (dawny 310) 11 (dawny 341) 12 (dawny 342) 13 (dawny 323) 14 (dawny 349) 15 (dawny 315) 16 (dawny 341P) 17 (dawny L) 18 – rezerwa 19 (dawny 309) Linie obejmujące głównie teren gm. Libiąż są dwucyfrowe i rozpoczynają się od cyfry 2 20 (dawny 340) 21 (dawny 308) 22 (dawny 318) 23 – rezerwa 24 – rezerwa 25 (dawny 325) 26 (dawny 336) 27 – rezerwa 28 (dawny 338) 29 (dawny 339)
Cóż mnie obchodzi gdzie pracują panowie, którzy opracowali nowy rozkład. Ważne, że są to profesjonaliści, którzy znają się na rzeczy w przeciwieństwie do tych nieudaczników z ZKKM z Gruberem na czele, który podstawowych wyliczeń nie potrafi zrobić - co widać na przykładach zniżek, likwidacji K i wielu innych. ZKKM - do wora, a wór do... Niezależnie czy pomysł firmują Maciaszek z Kosowskim, czy ktokolwiek inny - ŚWIETNY POMYSŁ! Gratuluję, że wreszcie ktoś się za to wziął. Drodzy Panowie - nie dawajcie się krytykom, najpewniej pracowników ZKKM - dalej zmieniajcie komunikacje z fachowacami! Jeszcze tylko niech Chrzanów wyjdzie z ZKKM...
A czy wreszcie wrócimy do normalnej numeracji? Po co nam zaszłości historyczne z lat przynależności do woj. katowickiego. Zamiast 309- 9, zamiast 330- 30. Itd. Co należy zrobić aby wróciła normalność? Kilka lat temu Pan T.Gruber tłumaczył ten fakt wysokomi kosztami zmiany tablic. A teraz czym to wytłumaczy, skoro jest to wyświetlane?
Najlepiej by było Gdy by Powstał PKM Chrzanów i Koniec z ZKKm ;/
Jasne. I solectwa zdecyduja, jak chce ta pani we wczesniejszym poscie: 3 bezposrednie kursy z Gaja do Libiaza (a nawet do Zarek, jak tez ta pani wlasciwie proponuje), 4 z Czyzowki do Pogorzyc i 2 z Balina do Chelmka. I tak bedzie ta superowa komunikacja wygladac, kursy zewszad-wszedzie po dwie sztuki, 250 linii, kiedy grupa 30 wasatych soltysow, tuzin radnych i kopa podobnych im lokalnych dzialaczy bedzie decydowac o autobusach. Zeby corka Krysia raz w miesiacu dojechala na basen i zeby byl autobus do wioski oddalonej od naszej o 20 wiorst, na wypadek gdyby zepsul sie wojkowi Jozkowi samochod, a trzeba bylo bedzie w niedziele wybrac sie do tesciowej na rosol. Niestety komunikacja zbiorowa nie polega na wozeniu wszystkich wszedzie o dowolnie wymyslonej porze. Ludzie, pomyslcie...
w dalszym ciągu podkreślam że komunikacją winien zajmować się powiat a nie gminy ,z gminami winny być konsultacje / wcześniej gminy winny uzgodnić to z sołectwami -a te z kolei powinny rozeznać potrzeby mieszkańców/ ,nie oznacza to że wszystkie zgłoszenia społeczeństwa winny być uwzględnione- ale winno się podejść do tego racjonalnie /co o potrzebach komunikacyjnych wiedzą urzędasy którzy jeżdża samochodami lub są spoza terenu? wydaje się lekko pieniądze na różne ekspertyzy bo nie z własnej kieszeni ,bilety powinny być w dwóch cenach -jedna w miastach,druga uwzględniająca jazdę także za miastem bez względu na odlegość-to łączyło by ludzi w powiecie a przecież o to powinno chodzić władzy ,chyba że zajęci są tylko sobą.
jesli sie nic nie robi - jest zle. jesli proponuje sie rozwiazania, ktore moga usprawnic komunikacje - jest rowniez zle. ktorez to pomysly sa niedorzeczne? ze autobusy powinnny kursowac przede wszystkim tam, gdzie sa pasazerowie? ze nie powinny jezdzic stadnie po tej samej trasie? ze lepiej integrowac komunikacje niz stosowac rozne bilety, ze pasazer nigdy nie ma pewnosci, jaki bilet kasowac? najlepiej dokopac personalnie autorom opracowania. choc z jednym macie racje: chrzanowskimi rozkladami nie powinien zajmowac sie pan sowa, tylko zkkmowska administracja, ktora kosztuje nas nieporownywalnie wiecej niz to opracowanie. i nic dobrego z tego nie wynika.
A co z kursami przez Valeo. Przystanek po jednej stronie już gotowy, ilość osób które by korzystały z dojazdu około 100 - 150 na zmianę (minimum). Mimo iż temat był już poruszany w temacie na forum ( http://www.przelom.pl/forum/viewtopic.php?f=10&t=1610 ) nadal pozostaje bez echa. I gdzie tu logika ze strony ZKKM .
Pan Przemysław Sowa jest Prokurentem Spółki PKM Jaworzno i członkiem Zarzadu tej firmy.PKM Jaworzno na zlecenie Chrzanowa i ZKKM realizuje przewozy na liniach J i S za co otrzymują ok.400 tysięcy złotych na rok , czyli mają dochody z naszego powiatu. Czy w tej sytuacji doradzanie i wykonywanie ekspertyz komunikacyjnych przez pana Sowę dla Burmistrza Chrzanowa jest zgodne z przepisami o konkurencji w gospodarce czy może jest to element korupcyjny?Czy w tej materii może się wypowiedzieć bezstronny prawnik nie związany z Urzędem Miasta.
Eksperci pana Kosowskiego zapomnieli o linii 317.Tak właśnie wyglądają ekspertyzy wykonywane zza biurka a nie w terenie.
317 Powinno jezdzic Częściej. Nie tylko jeden autobus a powinny dwa autobusy jezdzic na tej trasie.! i powinien Byc jeszcze jeden Przystanek zrobiony na trasie 317 na ulicy szpitalnej bo anstepny Przystanek po Podwalu dopiero jest Koło zakładu Pogrzebowego Styks ;/ Powinien byc jeszcze wczesniej gdzies zrobiony po dwuch stronach Ulicy,!
Doktorant Mazur i P.Sowa z PKM chyba nie wiedzą , że linia 345/346 została już przez ZKKM zlikwidowana z uwagi na brak zainteresowania tą linią przez przewoźników (mało kursów i nieopłacalna dla nich),dlatego przetarg unieważniono.Propozycja tych panów utworzenia nowej lini F do Fabloku jest moim zdaniem też nierealna z powodów jak wyżej dotyczących linii 345/346.Dotychczas do Fabloku jest wykonywanych 18 kursów tam i z powrotem (310:2 kursy,329:2 kursy,331F:12 kursów,335:1 kurs,341P:1 kurs)co przy dodatkowej obsłudze Fabloku jest opłacalne i dla miasta i przewoźników oraz oczywiście pasażerów).Razem w miesiącu jest to 1100 km o wartości ok.4.290 złotych, więc nie wierzę że któryś przewoźnik weźmie udział w przetargu ponieważ będzie to dla nich ekonomicznie nieuzasadnione(paliwo,płaca kierowcy 1 autobusu,etc.).W przypadku innych lini należałoby zasięgnąć opini pasażerów,którzy wiedzą jak dostosować kursy do potrzeb w przeciwieństwie do ekspertów,których nie zauważono co by badali napełnienie w autobusach.
mam nadzieje ze to nie poczatek tragedii komunikacyjnej :D:D:D:D
a moze by tak w koncu polaczyc miasta linia komunikacyjna i nie skazywac ludzi na ciagle przesiadki? Moze jakis autobus np z Gaja jechalby do Libiaza, czy zarek? Nikt o tym nie pomyslal? Tylko komunikacja w chrzanowie ma sie zmienic? Dlaczego nikt nie zapytal nas pasazerow jak sobie wyobrazamy komunikacje, jakich tras oczekujemy? Zeby robic jakie kolwiek ekspertyzy najpierw trzeba poznac oczekiwania ludzi, a nie niekompletne pomysly bo wyboru niedlugo. Pan Kosowski pokazał już nie raz jak liczy się ze zdaniem mieszkańców, przykład otwarcie sądowej czy przesunięcie blokady na północy w pobliżu budowanego wiaduktu
Propaganda wyborcza Kosowskiegi i Maciaszka.Jak znam życie to tak zamieszają z autobusami że wiekszośc i tak będzie niezadowolona bo z tego co przekazują chcą się zmieścić w obecnych kosztach funkcjonowania komunikacji.
wybory wyborami ale jednak coś się zaczyna dziać....szkoda że dopiero po ładnych paru latach:/ zatrudnili kilku "expertów" (ciekawe za jaką kase?) może coś zdziałają... mała rada: może czas zrobić ankiety w mieście jakie jest zapotrzebowanie i w którym miejscu na jakąś linię? ~do józef: nie da się naraz wszystkiego poprawić...faktem jest że gdzieniegdzie sytuacja się pogorszy ale to (mam nadzieje) spowoduje dalsze działania ku poprawie funkcjonowania tej przestarzałej logistycznie firmie
Proponowałbym władzą miasta wybudować krótki odcinek drogi łączący ul.. Wincentego Witosa z ul. Nowakowskiego. Autobusy często jeżdżące ta trasą zabierały ludzi z kol. Leśnej i Rospontowej. Przypuszczam, że gdy budowano ulicę Witosa, plany tak zakładały, bo w miejscu łączenia się Szarych Szeregów z Witosa zrobiono rozjazd w tym kierunku.
to wszystko Pan Kosowski i Maciaszek robią ze względu na zbliżające sie wybory samorządowe. Przecież jasno widać, że zmiany tylko w Chrzanowie nie wystarczą. Oczywiście pomysł jest dobry ale reorganizacja powinna mieć miejsce na wszystkich liniach a nie tylko chrzanowskich żeby skoordynować rozklady jazdy i umożliwić skomunikowanie dla nas pasażerów. Znowu robota źle wykonana !!!!!!!!!!! Tu poprawimy a tam dalej bedzie źle. Albo robimy coś ze zmianą dla wszystkich linii albo sobie Panowie darujcie.
Gratulacje! W końcu ktoś zdecydował sie ogarnąć ten bajzel. Pozostaje jeszcze mieć nadzieję, że znajdzie się ktos kto spakuje i pożegna Tadeusza Grubera. Liczę na Panów, Panie Burmistrzu, Panie Maciaszek ;)