Przełom Online
J i S będą kursować bez zmian
KOMUNIKACJA. Dobra wiadomość dla osób podróżujących do Katowic czy Sosnowca. Po nowym roku rozkłady jazdy, częstotliwość kursowania i trasa autobusów linii J relacji Chrzanów-Katowice oraz linii S relacji Chrzanów-Sosnowiec pozostaną bez zmian. Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Jaworznie oraz chrzanowski związek komunikacyjny porozumiały się w sprawie kursów na Śląsk.
Jak informuje Nikodem Motyka, rzecznik prasowy MZDiM w Jaworznie, porozumienie w sprawie współfinansowania przez ZK „KM” w Chrzanowie kursów J i S zostało utrzymane. Autobusy nadal będą jeździć na trasie Chrzanów-Katowice i Chrzanów-Sosnowiec, za co chrzanowski związek zapłaci około 370 tys. zł rocznie.
Przypomnijmy, wiosną jaworznickie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej, które weszło w struktury MZDiM w Jaworznie, wypowiedziało umowę dzierżawy miejsc postojowych dla swoich autobusów na dworcu autobusowym przy ul. Zielonej w Chrzanowie, chcąc wymóc na chrzanowskim związku dopłaty do kursów linii J i S. Wówczas 1 lipca ZK „KM” w Chrzanowie i MZDiM w Jaworznie podpisały porozumienie, na mocy którego chrzanowski związek zobowiązał się dopłacać do tych kursów. Za pół roku zapłacił nieco ponad 180 tys. zł.
Po nowym roku ZK „KM” chciał jednak płacić mniej. Sugerował Jaworznu zmniejszenie liczby kursów lub ewentualnie rezygnację z linii S do Sosnowca. MZDiM przez wiele miesięcy nie dawał żadnej odpowiedzi i nagle, w połowie grudnia, wyszedł z własną propozycją rezygnacji z linii J oraz S, i uruchomienia w ich miejsce nowej linii Ch, która jeździłaby wyłącznie na trasie Chrzanów-Jaworzno. Na to chrzanowski związek zgodzić się nie mógł. Ostatecznie stanęło więc na tym, że Chrzanów dopłaci Jaworznu około 370 tys. zł rocznie, dzięki czemu J i S będą kursowały bez zmian.
(AJ)
Komentarze
27 komentarzy
do Robert@wp.pl: są 3 opcje: 1. dopłacać do PKM, bo PKM jeździć bez dopłaty nie może (wg. tego co powiedział w materiale filmowym na www.jaw.pl prezydent Jaworzna) 2. zrezygnować z komunikacji do Katowic i Sosnowca 3. samemu organizować komunikację na Śląsk co będzie prawdopodobnie znacznie droższe od dopłaty (w komentarzach do http://www.przelom.pl/przelom-online.php?t=Co-dalej-z-kursami-na-Slask&p=4388 ktoś to w miarę sensownie policzył). Jeśli gminy nie interesuje rozwiązanie 2, a nie chcą zwiększyć budżetu ZKKM albo szukać oszczędności w kosztach administracji ZKKM to i tak rykoszetem odbije się to na nich właśnie przez cięcia. przyłączam się do Twojego wniosku żeby wreszcie dziennikarze Przełomu pofatygowali się zapytać u Kosowskiego, Grubera albo w PKMie, a najlepiej u wszystkich bo widać rozbieżności w zeznaniach: 1. jakie są konsekwencje tego że w planie finansowym na 2010 na komunikację przeznaczone ma być o 805 tys. zł mniej - konkretnie co będzie cięte w pień, co częściowo. 2. jakie są konsekwencje tego że ww. planie nie ujęto wydatków związanych z zobowiązaniami z tytułu porozumienia, czyli tych 400 tys.zł - z tego co rozumiem spowoduje to dalsze cięcia adekwatne do kwoty 1205 tys. zł 3. za co konkretnie ZKKM płaci PKMowi 400 tys. zł, czy od każdego pasażera z Chrzanowa który kupił bilet w PKMie, czy od kursu, a jeżeli tak to skąd dokąd bo przecież pomiędzy Chrzanowem a Jaworznem jest jeszcze Byczyna - czy ZKKM placi za trase między Byczyną a Jaworznem skoro to jest trasa na której jeździ bardzo dużo jaworznian.
przeczytałem kilka Waszych komentarzy. Dochodzę do wniosku że cokolwiek by sie nie stało wszystko jest krytykowane. Nic nie ma za darmo. Ja osobiście bardzo cieszę się z takiego obrotu sprawy nawet gdyby miało się to odbić na kosztach biletów.
chciałbym się dowiedzieć, kto zapłaci te 400 tys zł za kursy na Śląsk w 2010r , bo w 2009r za pół roku koszty około 200 tys zł żadna z Gmin pomimo deklaracji nie zapłaciła ani złotówki, skąd ZKKM wziął na to pieniądze? - myślę że z ograniczonych kursów linii 309 - które nie jeżdzą już koło ZUS-u. Może redaktorzy przełomu wyjaśnią pasażerom tą sprawę u źródeł., a ponadto według planu finansowego ZKKM ogłoszonego na stronie BIP ZKKM - wpłaty GMIN na 2010r są niższe niż w 2009r - czyżby szykowały się kolejne likwidacje linii komunuikacvyjnych?
Jaworzno jednak wymusiło na ZKKM to co chciało a Gruber sie podłożył.Ciekawe skąd weźmie pieniądze jak Chrzanów nie da tych pieniędzy.
Porozumienie w zakresie lokalnego transportu zbiorowego w komunikacji międzygminnej pomiędzy Gminą Miasta Jaworzna a Związkiem Komunikacji „Komunikacja Międzygminna” w Chrzanowie nadal obowiązuje. 28 grudnia br. do Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów w Jaworznie wpłynęło pismo od ZK”KM” w Chrzanowie z prośbą o wycofanie wypowiedzenia przedmiotowego porozumienia złożonego 24 sierpnia br. Dla pasażerów komunikacji oznacza to, że kursy linii J i S relacji Jaworzno - Chrzanów zostaną utrzymane w dotychczasowym kształcie.
Związek Komunalny „Komunikacja Międzygminna” w sierpniu złożył wypowiedzenie porozumienia z Jaworznem. Teraz potrzebne było aż tzw. „spotkanie na szczycie”, aby gminom udało się dojść do porozumienia, bo z szefem ZKKM, Tadeuszem Gruberem rozmowy były bezowocne. Prezydent Jacek Nowak przed świętami zaprosił do Jaworzna burmistrza Chrzanowa. Burmistrz Ryszard Kosowski zapewne odbył poważną rozmowę z Gruberem, bo wczoraj wpłynęło pismo od ZKKM z prośbą o wycofanie wypowiedzenia złożonego 28 sierpnia. Dziś Nowak rozmawiał z Kosowskim. Rezultat tej rozmowy zadowolił obie strony. Możemy więc uspokoić wszystkich pasażerów korzystających z linii „S” i „J” podróżujących w kierunku Chrzanowa, że autobusy te będą kursować tak jak dotychczas, a w kolejnych miesiącach nowego roku komunikacja na tych trasach ma zostać bardziej rozbudowana i usprawniona – z korzyścią zarówno dla mieszkańców Jaworzna i ziemi chrzanowskiej.
Widac tutaj paru propagatorow ze wszystko jest ok. Tylko niech mi oni odpowiedza na pytanie, dlaczego pasazerowie maja sobie kupowac rozklady jazdy ktore powinny byc na przystankach porozwieszane ?? Dlaczego w Krakowie nie ma rozkladow jazdy K z przed wycofania kursow ( podobno nierentownych ), czyli na tablicach sa rozklady tak 2 zmiany wstecz. Dlaczego zamiast reformowac rozklady jazdy ( dostosowac do potrzeb ) likwiduje sie kursy ?? Jakie jest uzasadnienie wprowadzenia oplaty manipulacyjnej za brak przy sobie dokumentow w wysokosci 50 zl ?? .... Ktos napisal tutaj ze to nie Kosowski zalatwil sprawe J-ki i S-ki, tylko Gruber i zarzad, a niech ta sama osoba napisze kto jest w zarzadzie i napewno mial duzo do powiedzenia ... Dlaczego wine za straty ZKKM zrzuca na wszystkich wokol ( busy, PKP ) tylko nie na siebie ?? Busow zaczelo jezdzic wiecej juz 2-3 lata temu, dziwne ze wtedy strat nie bylo. Hmmm, a moze dlatego ze ludzie maja dosc bezczynnosci ZKKM i wola zaplacic drozej, ale jechac o odpowiedniej godzinie, zamiast jechac do Krk 3 godziny wczesniej. Ja widze szereg zaniedban glownie z perspektywy K, ale moge sobie dac reke uciac, ze na innych trasach jest tak samo. No ale jak sam Gruber przyznal, on z komunikacji nie korzysta wiec co sie bedzie przejmowal, wazne ze przelew na konto ma co miesiac za siedzenie na stolku i nic nie robienie ....
Dzisiaj właśnie ktoś skosił fordem escortem w godzinach nocnych przystanek PKMu na zielonej :-)) Może nie czytał niusów, że jednak będzie potrzebny ;P
W.S. autobusy są transgóru a nie zkkm i to oni decyduja w duzej mierze jakie beda autobusy kursowac. Wymieniasz pozytywy ale o negatywach ani słowa: 1. Regulaminy ZKKM nie zawsze są zgodne z Polskim prawem 2. Zmniejszanie ilosci kursow 3. Nakladanie na siebie kilku kursow, a potem dluga przerwa 4. zamiana znizek dla szkol ponadgimnazjalnych z 50 na 30%, jak to zmieni wyplywy skoro beda dodatkowe koszty na nowe bilety? 5. brak pieniedzy, ale na zmiane przystankow zeby pasazerom lalo sie na glowe pieniadze byly 6. dostosowanie do potrzeb pasazerow? poczytaj ile osob dzwonilo czy do jaworzna czy do zkkm o zmiane godziny kursu czy wydluzenie trasy bo maja problemy z dojazdem do i z pracy; sama dzwonilam kilka razy z prosba o przesuniecie jednego kursu na pozniej (poza tym pokrywal sie on czasowo z kursem innej linii w tym samym kierunku) i slyszalam, ze nikt wczesniej sprawy nie zglaszal - fajnie dzwonic 3 razy i nikt nie zglaszal - zarty z ludzi sobie robia 7. za takie pieniadze jakie ida na komunikacje powinna ona docierac wszedzie 8. sporo moglabym jeszcze wymieniac ale pozostane po co? (zeby mnie obrazano za slowa krytyki ktore mogly by cos zmienic na lepsze) linia 330 i inne jezdzace / majace kurs do szpitala, moze poza 317 to wszystkie autobusy nie sa niskopodlogowe i jak ludzie starsi maja jezdzic do lekarzy czy w odwiedziny skoro komunikacja rzuca im klody pod nogi, ze musza sie meczyc wsiadajac do autobusu bo waskich wysokich stopniach
DO W.S."Jaki upadek komunikacji?! Jeżdżą stare autobusy a w 2010 roku pbeda jeszcze starsze,ceny biletów w 2010 roku beda drozsze dla chocby licealistow, ktorym dziwnie odebrano 50% ulgi pozostawiajac uczniom szkol podstawowych, gimnazjo studentom,po zmianach organizacyjnych jeździ wiecej gapowiczów,wpływy ze sprzedaży biletów spadly,Gminy-członkowie Związku przekażą dopłatę w wysokości ubiegłorocznej,kursy będą dostosowane do potrzeb komunikacyjnych na podstawie badań potoków pasażerskich i zgłoszeń itd..... nie chce mi sie dalej edytowac...
zaslugi dla burmistrza Chrzanowa i prezydenta Jaworzna
do krysztof: krzysiu a może to ty te rozkladziki tracisz ? co a teraz pięknie pianę toczysz
nie jestem poddanym siefa , posiadam aktualne badania(wszystkie).Proponuję Krzysztofie udać się do pewnego specjalisty,ponieważ twój stan emocjonaalny chyba jest zagrożony.
Do(obserwator komunikacyjny) jesteś nawiedzony przez sojego siefa i premia gwarantowana, bo on zna twój Nick!!! A pieniądze ZKKM dopłaci ze swoich środków finansowych??? jakież to własne środki finansowe posiadacie co wy robicie? i z kąd je otrzymujecie???? Co ZKKM robi na Naszym terenie??? NIC NIE ROBI Biorą tylko pieniądze dopominają się o wyższe dotacje, nic w zamian nie oferując!!! Najlepszą Wizytówką ZKKMu są Rozkłady Jazdy na przystankach.Tak szybko powinien zniknąć ZKKM z Naszego Powiatu jak znikają rozkłady jazdy.Jak ma być dobrze jeżeli są tam zatrudnieni tacy ludzie jak ,,obserwator komunikacyjny" i potrafią tylko przytakiwać Panu Gruberowi. Proponuję 50% kwoty płaconej na utrzymanie ZKKMu przeznaczyć dla 1-go z przewoźników, aby robił to co teraz robi ZKKM!!!Napewno będzie musiał być konkurs!!!!!
do zdegustowanej! Jaki upadek komunikacji?! Jeżdżą nowsze autobusy a w 2010 roku przybędzie kilka nowych,ceny biletów w 2010 roku pozostaną bez zmian,po zmianach organizacyjnych jeździ mniej gapowiczów,wpływy ze sprzedaży biletów wzrosły,Gminy-członkowie Związku przekażą dopłatę w wysokości ubiegłorocznej,kursy będą dostosowane do potrzeb komunikacyjnych na podstawie badań potoków pasażerskich i zgłoszeń od instytucji,szkół i indywidualnych pasażerów.Komunikacja jest zorganizowana na miarę możliwości finansowych naszych Gmin.I tyle.Rozumiem,że wszelakiej maści malkonteci i przyszli kandydaci do władz samorządowych ścigają się w krytykanctwie wszystkiego co się porusza i głoszą uzdrowicielski populizm.
a skąd ZKKM weźmie te pieniądze - czy to nie jest gaszenie pożaru kosztem innych połączeń ?
To pan G płaci a nie Kosowski.
zgegustowana:jak zwykle nie wiesz o co chodzi lecz jątrzysz..Burmistrz Kosowski nie podpisywał żadnego Porozumienia. To Przewodniczący Zarządu Gruber i Zarząd podjęli decyzję o dalszym kontynuowaniu Porozumienia z Jaworznem dotyczącego realizacji przewozów JiS w 2010 roku.Zatem ZKKM z własnycgh środków wyłoży prawie 400 tysięcy złotych na komunikację na Śląsk.
Powinni przywrócić 309 i 315 przystanki na ul .Oswięcimskiej, bo bardzo dużo jest ludzi starszych , wysiadają w Śródmieście i zadyndalają pieszo do ZUS-u nikt o nich nie pomyślał, a co na to p. Jarczyk?i reszta panów radnych????
jebudu, dla grubera za co? Burmistrz wzial rozmowy z Jaworznem na siebie i minelo pare dni i sprawa zalatwiona, a pan G pol roku i nic. Zreszta w ciagu 2009 roku jego dzialanie doprowadzilo do czesciowego upadku komunikacji co widac golym okiem
ciekawe kto jest ojcem sukcesu - poznamy jakieś szczegóły ?
jebudu.......brawo dla gubera z zkkm ze wszystko w pkm jaworzno pozostalo bez zmian hahaha
Skoro K jeżdżą do Chełmka, to czemu J nie może jeździć do Trzebini??
Świetna wiadomość! Brawa dla burmistrza Kosowskiego :)
no i co malkontenci ?? gdzie te glorie dla grubera ????? ;)
Pani Redaktor to nie Chrzanów dopłaci lecz ZKKM ze swoich środków finansowych,które sam musi wygospodarować.
Nareszcie dobra wiadomość w tym temacie ;) Oby to porozumienie przetrwało.... :D