Przełom Online
Kosowski nie otworzy dla ruchu ulicy Sądowej
CHRZANÓW. Kierowcy, wypowiadający się na internetowym forum „Przełomu”, domagają się otwarcia dla ruchu ulicy Sądowej. Według nich usprawniłoby to przejazd przez zakorkowane miasto. Burmistrz Ryszard Kosowski jest innego zdania i nie zgadza się na zmianę organizacji ruchu.
Wątek, dotyczący otwarcia dla ruchu ul. Sądowej w Chrzanowie, wzbudza ogromne zainteresowanie czytelników przełomowego forum. Nic dziwnego. W związku z prowadzonymi obecnie remontami dróg, łącznic przy autostradzie A4 i zamkniętym przejazdem przez Kroczymiech w centrum tworzą się ogromne korki. Mieszkańcy podpowiadają władzom miasta konkretne rozwiązania, które, ich zdaniem, mogłyby usprawnić ruch. Chodzi już nie tylko o otwarcie ul. Sądowej, ale również możliwość przejazdu ul. Dobczycką, czy wprowadzenie dwukierunkowego ruchu na górnym odcinku alei Henryka.
Czytaj na forum
Otwórzcie dla ruchu ul. SĄDOWĄ w Chrzanowie!
Burmistrz Ryszard Kosowski zna ich argumenty i tłumaczy, że otwarcie ul. Sądowej dla ruchu jest niemożliwe. Twierdzi, że po pierwsze, przy drodze nie ma chodników, więc gdyby puścić tędy samochody, bezpieczeństwo pieszych byłoby zagrożone. Po drugie, takie posunięcie jedynie jeszcze bardziej zakorkowałoby miasto.
- W godzinach popołudniowych ruch na ul. Kadłubek prawie stoi. Kierowcy, chcąc wyjechać z centrum, stoją w korkach. Gdybyśmy teraz otwarli ul. Sądową, to natężenie ruchu byłoby jeszcze większe. Cała ta strefa stałaby w korkach – argumentuje. I nie daje też zgody na zmiany na Dobczyckiej, czy alei Henryka, bo według niego wprowadzona w 2005 roku nowa organizacja ruchu w centrum się sprawdza. Jak twierdzi, dzięki temu zwiększyła się liczba dostępnych miejsc parkingowych oraz zmniejszył się ruch samochodowy w śródmieściu.
- Obowiązujący dziś projekt organizacji ruchu był konsultowany ze wszystkimi służbami i zyskał ich akceptację. By móc wprowadzić jakiekolwiek, choćby najdrobniejsze zmiany, należałoby opracować nowy projekt. To zajęłoby nam kilka miesięcy. A do tego czasu czy to remont ul. Oświęcimskiej, czy budowa nowego ronda dobiegną końca – zaznacza wiceburmistrz Chrzanowa Urszula Palka. I dodaje, że rozwiązanie, które niektórym kierowcom wydaje sie słuszne, wcale nie musi być dobre dla ruchu w centrum miasta.
(AJ)
Komentarze
64 komentarzy
aha i parking na płycie rynku.
otworzyć rynek i wprowadzić wszędzie ruch dwukierunkowy- to chyba genialny pomysł!
to niech zmieni kierunek jazdy na Dobczyckiej!!!!
Dyskusję/debatę prowadzi się z ludźmi poważnymi mającymi coś do powiedzenia w danym temacie. A Pan Burmistrz ze swoją "Świtą" patrząc na wypowiedzi się do takich ludzi nie zaliczają, więc nie ma z kim prowadzić takiej dyskusji czy debaty. Liczę na poważnych kandydatów do tego stanowiska na wybory.
Zgadzam się z wami ale wątpię aby Burmistrz się pojawił na internecie
ktos może on nie radzi sobie zbyt dobrze z internetem?
kierowcy piszą i pod artykułami i na forum ale Burmistrz Kosowski powie NIE i koniec nie obochodzi go ta cała dyskusja chce debaty publicznej ale od internetu nie zamierza zacząć naprawdę dziwię się mu
Burmistrza przewieźć na taczce po mieście za to co nawyprawiał i wyprawia z zamykaniem dróg i odwracaniem ruchu Dobczycka i Sądowa powinny być otwarte kpina
Z Panem Kosowskim i Panią Palką ŻADNEJ dyskusji NIE MA! Ci Państwo nie chcą z nami dyskutować. Sytuacja komunikacyjna w Chrzanowie od kilku już lat jest BEZNADZIEJNA! i się nie polepszy. Organizacja ruchu z 2005r jest fatalna i nie potrzebujemy tu założeń i planów długoterminowych gminy Chrzanów bo każdy widzi jak jest i co się dzieje systematycznie od kilku już lat. Myślę że najgorsze jest jeszcze przed nami a wynika to z moich obserwacji ulic i natężenia ruchu a także poczynań czyli złych decyzji chrzanowskiego magistratu i braku reakcji na naruszanie zasad organizacji i bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym mieście.
Dajcie już Burmistrzowi spokój od władzy niech sobie odpocznie pora na nowych bardziej energicznych i prężnych!
Naszemu miastu potrzebne sa dwie obwodnice. Niestety p. burmistrz Kosowski ze swoja ekipa zyja w poprzedniej epoce i nie potrafia doprowadzic do realizacji tych inwestycji , mamia nas o budowie obwodnic od lat!Wola nasze pieniadze inwestowac np. w dni Chrzanowa , jakies kursy urzednikow , wybrukowaniem rynku, wylozeniem kostka granitowa czesci ul Mickiewicza, itp.Bedziemy stali w korkach dotad,dopoki nie bedzie wybudowany wiadukt pod torami ktory polaczy os. Polnoc z os. Trzebinskim .Niestety musimy czekac do wyborow aby tej ekipie podziekowac i tu upatruje najwiekszy problem naszego miasta , a ul. Sadowa jest takim mydleniem nam oczu przez burimstrza ,abysmy sie tym zajeli a nie dostrzegali nieudolnosci naszej wladzy!
Przepraszam wszystkich bardzo i oczywiście potwierdzam zdanie W.S. Jestem w natłoku wszelakich spraw tamtego okresu ponieważ piszę właśnie pracę naukową. Wcześniej na myśli miałem L. Moczulskiego i tą trybunę sejmową.
do Gregory : co ma Oświęcimska i Sienna do Sądowej ?? może i zmniejszy ruch na Słowackiego i Sokoła ale za to zwiększy na ul. Świętokrzyskiej i Kadłubek , 3 maja .. w dodatku zakorkuje ścisłe centrum miasta takim racjolizatorom dziękuję z góry .. widocznie dwie klasy podstwówki to za mało żebyś mógł zawojować świat
Mądryś Gregory, gdzie masz problemy z przejechaniem przez Słowackiego, Sokoła, Grunwaldzką i co ma tu Sienna do Sądowej?? wyjdz na ulice i się przekonasz, lol
do ~laki: tak wlaśnie myśle że wybudowanie wiaduktu w kroczymiechu znacząco wpłynie na rozładowanie ruchu w centrum....IDIOT do ~BLACK: szczególnie nic to nie da skoro zmniejszy ruch na Słowackiego, Oświęcimskiej, Sokoła, Grunwaldzkiej i Siennej...mądryś bardzo
wg mnie a mówi do Was BLACK :) - otworzenie ruchu na ul Sądowej NIE wpłynie znacząco na rozładowanie korków w miescie być może ułatwi tylko i wyłącznie dojazd okolicznym mieszkańcom pobliskich bloków , nie wiem o co ta batalia " golone czy szczyżone" ??
do amster: to nie Macierewicz a Leszek Moczulski przywódca dawnego KPNu z mównicy sejmowej wypowiedział te słowa.W 1992 został umieszczony na tzw. liście Macierewicza. Po uchwaleniu ustawy lustracyjnej w 1997 złożył wniosek do sądu o tzw. "samolustrację". Został uznany za tzw. "kłamcę lustracyjnego" przez sądy I i II instancji, jednak Sąd Najwyższy uchylił zapadłe orzeczenie do ponownego rozpoznania. W 2005 sąd lustracyjny I instancji po raz kolejny stwierdził, że Leszek Moczulski w latach 1969-1977 był tajnym współpracownikiem SB i otrzymywał za swoje donosy wynagrodzenie. Wyrok ten uprawomocnił 12 września 2006 sąd II instancji, odrzucając tezę lidera KPN o fałszowaniu dokumentów. Jego kasacja została oddalona przez Sąd Najwyższy 17 kwietnia 2008.
... faktem jest, że na ul. Sądowej nigdy nie było chodnika, a samochody jeździły, nikt wtedy nie martwił się o pieszych chodzących tą ulicą... - teraz też pod mostem na ul.Podwale nie ma chodnika, a piesi przeciskają się często między samochodami i też o nich nikt się nie martwi..., musi dojść do tragedii to może w tedy ktoś z naszych urzędników pomyśli... ...jedno co ostatnio da się zauważyć w Chrzanowie, to to, że ulice stają się coraz bardziej zakorkowane i aby np. z ulicy kadłubek (tzn. jadąc od strony byłego tzw. małego rynku) dostać się na ulicę Trzebińską o godz. 16:10 to trzeba poświęcić nawet 40 minut., podobnie jest jadąc od ul. Oświęcimskiej potem przez ul.Sienną Podwale na ul. Niepodległości... życzę powodzenia i dużo cierpliwości wszystkim kierowcom... Warto by aby przedstawiciele naszego miasta spróbowali przejechać się w/w ulicami miasta w godzinach szczytu.... i wyciągneli z tego rozsądne wnioski, a dopiero potem głosili je do publicznej wiadomości... Jeżeli coś się mówi to powinno być się zaznajomionym w temacie nie tylko w teorii, ale przede wszystkim w praktyce (tzn.empirycznie, należy przekonać się samemu)!!!!
Nie Macierewicz rozszyfrował skrót, on jest za głupi na to!
Jeżeli był konsultowany ze wszystkimi służbami to proszę o opublikowanie opinii tych 'wszystkich służb' chcę jako mieszkaniec Chrzanowa wiedzieć jakie wydali opinie! Po za tym nie może być dobrym burmistrzem ten kto nie potrafi zapanować nad ruchem w mieście. Trzeba wybrać kogoś innego!
BYŁYM PZPR-OWCOM MÓWIMY STANOWCZE NIE!!! ANTONI MACIEREWICZ Z TRYBUNY SEJMOWEJ ROZSZYFROWAŁ SKRÓT PZPR JAKO PŁATNI ZDRAJCY PACHOŁKI ROSJI.
Wreszcie można sobie "poużywać" na burmistrzu i innych, którzy próbują coś w tym mieście zrobić. A może by tak dać im szansę i z ocenami poczekać po zakończeniu inwestycji tych i pozostałych, które jeszcze przed mani. Jestem przekonany, że Kosowski wie co robi. Już nie raz pokazał, że łatwo nie ulega naciskom i miał racje. Tak trzymać P. Burmistrzu. Jak twierdzi znawca tematu "prawdziwych mężczyzn poznaje się nie po tym jak zaczynają tylko jak kończą".
najbardziej pokrzywdzeni w mieście są ludzie mieszkający na północy...chcąc dostać się na jakiekolwiek inne osiedle muszą objechać całe miasto!! nie dość, że już krąży się po niezliczonych ilościach uliczek żeby gdzieś dojechać, to jeszcze władza nie zgadza się na skrót, którym niewątpliwie byłoby otwarcie ulicy Sądowej. Panie Kosowski, fakt że na Sądowej nie ma chodniku nie jest odpowiednim argumentem, skoro pod mostem na Kadłubku/Podwale również go nie ma..A jak Panu wiadomo jest tak wyjątkowo duży ruch! Może w końcu pomyśli Pan o tych ludziach, którzy ryzykują życie przechodząc tamtędy? przydałoby się jakieś odpowiednie przejście dla nich!! chyba, że czekacie aż w końcu się coś stanie i dzięki temu ruszycie głowami... :/ Także jak widać do nikogo nie trafiają Państwa argumenty...Zamydlanie wiecznie oczu społeczeństwu nie wyjdzie zawsze na dobre...skończyły się czasy kiedy ludzie bali się mówić co myślą ! ...i bardzo dobrze!
o jesu jakie poruszenie!!! wyprowdzta się więc tego poickowskiego grajdoła obok- korki znikną... ps. wielkie mi miasto, co chce być stolicą Małopolski Zachodniej a nawet własnej komunikacji z ościennymi gminami nie umie zorganizować. Chrzanów to kaszana na maxa!
Wielkie halo się zrobiła, recepta na korki w mieście jest taka prosta, otworzenie ulicy Sądowej panaceum na całe zło ... Nic nie poprawi komunikacji w mieście puki nie zostanie wybudowana obwodnica i poszerzony przejazd pod torami na Siennej, nawet jeśli wszystkie chodniki zamienicie w ulice to i tak to nic nie pomoże, jedynie zakorkuje inne części miasta.
pp: Święte słowa!!!
"Obowiązujący dziś projekt organizacji ruchu był konsultowany ze wszystkimi służbami" hahahaha, bardzo precyzjne stwierdzenie, to znaczy z kim konkretnie? no bo jak ze wszystkimi to ze sluzba wiezienna chyba tez, prawda?
Miejmy nadzieję, że niebawem zapalimy świeczkę naszym prężnie działającym włodarzom, dzięki którym jest nam coraz lepiej.
hahah kilka miesięcy na nowy projekt????? odpalam program VISUM wklejam sieć dróg, ich kierunki jazdy, natężenia, przepustowości, prędkości i projekt mam gotowy w max kilka dni!!!! sorry ja chce kogoś innego na tym stanowisku....kosowski jest żenujący i niekompetentny
pp- popieram i nie bede juz bral udzialu w zadnych glosowaniach !!!!!
UL.Sadowa jest tylko dla policji , a szczegolnie dla dowozu osob sadzonych na zabezpieczone podworze sadu . Od pewnego czasu policjanci tzw wiezniarek sa tak beszczelni i moze leniwi ze wjezdrzaja na przejsciu dla pieszych na chodnik i parkuja radiowozy przy glownym wejsciu do sadu ! ! Czy [policjantom chrzanowskim w tak drastyczny sposob wolno lamac wszystkie prawa? i stwarzac niebezpieczenstwo pieszym ?????
Towarzysz Kosowski był przedstawicielem PZPR w sejmie kontraktowym w 1989r. Dlaczego Chrzanów hańbi MAŁOPOLSKĘ wystawiając do PE towarzyszy emerytów Mąsiora i Boronia. Ci ludzie nie mają moralnego prawa do RZADZENIA - powinni dawno wylądować na śmietnkiu historii.
scc wielu kierowcow i tak ma za nic znak zakaz wjazdu kolo tesco i co policja im zrobi? nic, raz, ze nie weszla jeszcze ustawa czy zmiana ustawy o mozliwosci karania mandatami na parkingach marketow, ich drogach czy drogach osiedlowych. Poza tym, nawet jak zatrzymaja i beda chcieli wystawic mandat wystarczy zapytac czy sobie tez go wystawia bo wielokrotnie parkuja swoj pojazd na zakazie zatrzymywania i postoju. Nie wiem czy teraz ten znak nie jest przesniety troche dalej, jesli tak to wiadomo dlaczego - zeby panowie policjanci mieli gdzie zaparkowac.
qwe.. Czy ja pisze o wszystkich ulicach w mieście? Dla mnie są ważne ulice w samym centrum o dużym natężeniu pieszych. W wymienionych przez Ciebie miastach nie ma takie prawdziwego centrum z wąskimi ulicami, by mieli co zamykać, a jeżeli interesują Cię miasta bez samochodów poczytaj o Singapurze, polecam!! na długuiee nudnnee wiecczorryy:) Jeszcze apel do redakcji, czy koniecznie to info musi być wyróżnione? nie ważniejsza jest informacja o objazdach na Kroczymiechu czy zamkniętych łącznicach na węźle autostradowym? W tym temacie jest wszystko jasne i pewnie i tak się nic nie zmieni!
Panie burmistrzu! Zamiast utrudniać życie kierowcom, niech pan pomyśli nad usprawnieniem ruchu. Rozumiem, że w ruchu drogowym po centrum po to pan namieszał, żeby wszyscy omijali Chrzanów. Ale czy Chrzanów ma być tylko dziurą, którą wszyscy omijają? Niech pan spojrzy na sąsiedni powiat. Taki Oświęcim przed wojną stracił status powiatu (w 1932 r.). Jednak po wojnie znowu stał się powiatem i to bardzo prężnym. Praktycznie zdecydowana większość instytucji ponadpowiatowych jest lokowana w Oświęcimiu, a nie w Chrzanowie - chociaż nasze miasto powiatowe ma korzystniejsze położenie. Ale kto będzie pchał się do Chrzanowa, gdy on jednego powiatu nie może obsłużyć. Ba, nawet trudno przejechać przez Chrzanów. W dużej mierze dzięki "prężnej" działalności chrzanowskiego magistratu, z panem burmistrzem na czele. Proponuję wreszcie zrobić coś dla mieszkańców, a kierowcy też są nimi! Może zorganizowałby pan wycieczkę do Oświęcimia. Zakładając, że potrafi pan obserwować, zauważy pan, że w Oświęcimiu jest bardzo dużo rond. Rondo to takie kółeczko na skrzyżowaniu jezdni, które umożliwia płynną regulację ruchu. W związku z tym, nawet gdy zaczynają tworzyć się korki, to płynnie same się rozładowują. Co Chrzanów pan ma? Jedno rondo, które teraz jest przebudowywane. Na pozostałych skrzyżowaniach sygnalizacje świetlne, które do pewnego stopnia nasilenia ruchu rozładowywały korki, ale po przekroczeniu pewnej granicy zwiększyły je. Oczywiście, gdyby były pasy dla każdego kierunku ruchu, czy synchronizacja świateł, to wszystko byłoby w porządku. Niestety Chrzanów jest taką dziurą, że trudno jest poszerzyć drogi. Nawet synchronizacji świateł nie da się zrobić! Przykładem nieliczenia się z potrzebami mieszkańców i kierowców jest teren po dawnym placu targowym, gdzie obecnie stoi Tesco. Jest koło niego droga, łącząca Szpitalną z Trzebińską, a pan burmistrz sprzedał ten teren i Tesco postawiło sobie znak "zakaz wjazdu", że kierowcy nie skracali sobie tamtędy drogi, omijając korek, który notorycznie tworzy się na Szpitalnej. A skrótem tym można byłoby rozładować korki na skrzyżowaniu Szpitalnej z Podwalem, bo wystarczy, że skręca samochód na Trzebińską, to wszystkie samochody za nim stoją, ponieważ musi przepuścić pieszych. Ale co pana burmistrza obchodzi ruch na Szpitalnej - ważniejsze było parę groszy za dawny plac targowy, którego nawet nie chciał sprzedać lokalnym handlowcom. Ps. Oczywiście wiem, że drogi przelotowe przez Chrzanów są nie należą do miasta i tu pan powie, że nie pana należy kierować powyższe słowa. Jednakże wątpię, że bez parcia miasta na udrożnienie traktów miejskich, ktoś z zewnątrz zaczął coś takiego robić! Nawet Starosta nie jest przecież mieszkańcem miasta Chrzanowa!
~ll: Twój sposób myślenia budzi u mnie najwyższy podziw. Proponuję twoje złote myśli przekazać prezydentowi Jaworzna, aby zamknął nie tylko trasę śródmiejską ale też np. ul. Grunwaldzką. Przecież Jaworzno to nie autostrada! Niech wszyscy kierowcy spadają na A4 a po Jaworznie tylko pieszo! Tak samo niech prezydent Mysłowic zrobi deptak dla pieszych z Krakowskiej, Katowickiej i Oświęcimskiej - a zmotoryzowani won na A4!!! A jak ktoś jest przeciw temu pomysłowi - to niech przeczyta puentę ~ll: "Chyba nie wiecie co robi sie w miastach i do czego Ono służy". Brawo ~ll.
Zdecydowanie ruch pieszy po mieśnie, nie autostrada:P Chyba nie wiecie co robi się w miastach i do czego Ono służy.
Drugi wątek tych całych remontów jest co jakiś czas poruszany, a mnie się wydaje, że jest to jednak główne zadanie. Wydawało mnie się na początku remontów, że są robione po to, by zwiększyć przepustowość samochodów. Tymczasem to jest nieprawda. Nowe rondo być może zwiększy przepustowość, ale w niewielkim stopniu, bardziej ten remont służy estetyce miasta niż pozbycia się korków. Zresztą to samo dotyczy remontów głównych ulic, w tym po kilkunastu tygodniach po remoncie (sic!) Oświęcimskiej. Jak zwykle namawiam władze do przejechania się do Jaworzna. Oczywiście, że są tam gigantyczne korki, ale są mapki z objazdami dla kierowców, tymczasowe przystanki i uaktualniane rozkłady jazdy na nich, robotnicy pracują na okrągło i - najważniejsze przepustowość samochodów po remoncie zwiększy się dwukrotnie bo z jednopasmówek zrobiły się dwupasmówki, wszystko będzie wyciszone ze swobodnym przejazdem przez centrum miasta. A to jest jednak priorytet. Tymczasem po remoncie w Chrzanowie będzie się stało w korkach taki sam czas po, co przed remontem, jak juz niejedna osoba zauważyła. Reasumując: w Jaworznie jest lepsza komunikacja miejska, sprawniej działające urzędy, remonty dróg są przemyślane... I pomyśleć, że nie tak dawno była tam wioska będącą powiatem chrzanowskim.
Do centrum Sydney dojeżdżają do pracy tylko najbogatsi. Reszta zostawia samochody na przedmieściach i do centrum udaje się komunikacją publiczną. Chrzanów też powinien pomyśleć o wielkich parkingach na terenie sąsiednich wiosek.
"By móc wprowadzić jakiekolwiek, choćby najdrobniejsze zmiany, należałoby opracować nowy projekt. To zajęłoby nam kilka miesięcy." Faktycznie, trzeba by się napracować. A tak pani Palka zawsze może zaserwować nam swój koronny argument, że "w centrum miasta priorytet mają piesi, a nie auta" i tym sposobem zwalać każdego z nóg. Ze śmiechu.