Przełom Online
Utrudnienia na autostradzie i krajówce
CHRZANÓW. Utrudnienia potrwają co najmniej kilka tygodni. Po nich pojawią się kolejne i następne. Remont zjazdów i wyjazdów węzła Chrzanów dobiegnie końca w październiku. Tak przynajmniej zapowiada firma Stalexport, odpowiadająca za modernizację.
Trwa naprawa dwóch tzw. łącznic w okolicach Chrzanowa. Z utrudnieniami związanymi z dostaniem się do miasta, muszą się liczyć jadący autostradą od Katowic. Łatwego życia nie mają też ci, którzy chcą się wydostać z Trzebini w kierunku Krakowa. Czekają ich objazdy, bo właśnie te łącznice są w remoncie.
– Zakończenie obecnie trwającego remontu łącznic Katowice-Chrzanów oraz Trzebinia-Kraków zaplanowano na początek maja – informuje Alicja Rajtar, rzecznik prasowy firmy Stalexport. Dodaje, że w dalszej kolejności remontowane będą łącznice Katowice-Trzebinia (od maja do czerwca) oraz Kraków-Trzebinia (czerwiec - lipiec), a potem Chrzanów -Katowice (koniec lipca - wrzesień) i Kraków - Chrzanów (od września do października).
– Remontowane będą sukcesywnie wszystkie łącznice, czyli zjazdy na autostradę i wyjazdy na drogę krajową nr 79. Modernizacje czterech rzeczonych łącznic potrwają do października – mówi Rajtar.
Ponadto do końca roku wyremontowana zostanie nawierzchnia na całym 61 km płatnym odcinku autostrady A4 Katowice-Kraków.
Obecnie do naprawy pozostało jeszcze ok. 24 km jednej jezdni (w kierunku Krakowa). Będzie ona odnawiana odcinkami. Trwający etap przedsięwzięcia zakłada także remont mostów. Do końca 2009 wyremontowanych zostanie 31 przepraw.
(taj)
Komentarze
12 komentarzy
Skrzyżowanie przy ZUS-ie jest ze Słowackiego, nie Sienkiewicza. A jeśli chodzi o przekraczających prędkość, co jest nagminne, to - apropos wielkiego postu, który mamy obecnie - ciekawe ilu się spowiada z tego grzechu, bo łamanie prawa to grzech. Nawet jeśli to śmieszne. Ale, jak pisał Łysiak, to diabeł wymyślił kodyfikację prawa, by ludzie grzeszyli i potem szli do piekła.
Kamil ograniczenia sa, ale tylko na znaku a nie w rzeczywistosci. Nigdy nie widzialam tam tira jadacego z taka predkoscia, a czesto na borowcu jestem black ograniczenia nie wystarcza tylko kontrola policji a niestety rzadko tam sa, a jak juz to stoja na przystanku i zatrzymuja jadacych od libiaza, a powinni stac kolo walacego sie domu - w poblizu ulicy skalnej
Kamil_: to skrzyżowanie przy Zusie na światłach. najblizsze przy rondzie.
A co z remontem ul Oswiecimskiej w Chrzanowie ????????kiedy zostanie zakonczony , czyzby wykonawcy dostali juz kase ,a nasz szanowny burmistrz tam nie zaglada ?? Przypomne ze ten remont mial byc zakonczony w pazdzierniku ,nastepnie w grudniu 2008r mamy poczatek kwietnia i zakonczenia remontu nie widac !!
Przecież na wspomnianych przez Ciebie ulicach (o ile dobrze pamiętam) są ograniczenia do 40. Zrezygnowano z nich? Dawno tamtędy nie jeździłem.
dla mnie jest szokiem prędkośc poruszania się tzw . wanien tirów na ulicy pogorskiej i ulicy borowcowej nie da się ustwić znaku ograniczającego prędkość poruszania się dla pojazdów ciężarowych przecież guwniarstwo tym jeździ jak na wyścigi o tragedię nie trudno a potem bedzie lament i płacz taki dobry młody człowiek itd...
davidx_net - o jakim skrzyżowaniu mówisz? ul. Sienkiewicza w ogóle krzyżuje się z Oświęcimską?
Proponuje się zająć też skręcającymi w lewo z prawoskrętu z ul. sienkiewicza na ulicę oświęcimską.. W ciągu 15 minut naliczyłem 15 takich śmiałków.
A policja powinna jeździć na odcinku Trzebinia-Chrzanów i w kółko zawracać na stacji shell w chrzanowie i bliska w trzebini bo to co wyprawiają kierowcy na węźle chrzanów to woła o pomste do nieba!! Totalna samowolka!! Tylko patrzeć aż dojdzie do wypadku w stylu tym w którym zginął młody motocyklista! A pachołki powinny być ustawione na wysokości KAŻDEGO wjazdu na autostrade i wyjazdy z autostrady!
w porządku niech remontują ale jak będzie oznakowany zjazd z Chrzanowa do Katowic , bo jak na razie nie ma żadnych informacji o remontach zjazdów np.do Chrzanowa
wszystko się robi na hurra, naraz a kto śmie twierdzić inaczej jest zaraz wyzywany, przecież można było sporządzić plan robót tak aby nie kolidowały terminowo ze sobą aby nie paraliżowano ruchu tymczasem mamy sytuację że miasto prowadzi objazdy stalexport prowadzi remonty na wyznaczonych objazdach, gdzie wszyscy byliście przez ostatnie lata żadnych inwestycji teraz zamiast po kolei wszystko robi się na raz
Rozumiem, że Przełom nie tknie się tematu dotyczących oznakowania na autostradzie, który jest poruszony na forum?