Komunikacja
KOMUNIKACJA. Podróżni pojadą białoruskimi MAZ-ami (ZDJĘCIA)
Od 1 września pasażerów po Chrzanowie, Trzebini i Libiążu zaczną wozić nowe autobusy wyprodukowane przez naszych wschodnich sąsiadów.
W poniedziałek władze związku komunikacyjnego podpisały umowę na obsługę wszystkich linii do 2020 r. Zacznie ona obowiązywać 1 września. Przewożeniem pasażerów zajmie się Konsorcjum Komunikacji Autobusowej w Trzebini tworzone przez firmy Transgór, Elbud, Meteor i Polkar.
Obowiązkiem przewoźników było uzupełnienie taboru o siedem fabrycznie nowych pojazdów. Liderujący konsorcjum Transgór kupił pięć białoruskich MAZ-ów.
- Są to cztery modele 203 o długości 12 metrów oraz jeden 206 liczący 9 metrów – informuje prezes Transgóru Zbigniew Gruszka.
Za wyborem białoruskich pojazdów przemawiała przede głównie ich cena. Wszystkie mają silniki diesla wyprodukowane przez mercedesa.
- Spalają około 33 litrów ropy na sto kilometrów. Mniejszy spełnia normy Euro 5, a większy Euro 4 - wyjaśnia Józef Tomasik, dyrektor trzebińskiego oddziału firmy.
Model 203 może pomieścić 101 osób, a 206 – 71. Autobusy zostały już przemalowane i wyposażone w kamery monitoringu.
Firmy Elbud i Meteor kupiły po jednym nowym samochodzie. Pierwsza wybrała model Autosana, a druga również MAZ-a.
Więcej na temat nowych autobusów w najnowszym 34. wydaniu “Przełomu”.
(ko)
Komentarze
11 komentarzy
Ciekawe; jakby kogoś spytać publicznie czy jest za wolnym rynkiem czy za gospodarką "ręcznie sterowaną", protekcjonizmem gospodarczym, to ten, co by miał odwagę przyznać się, że za tą drugą albo chociaż co nieco skrytykować mechanizmy tzw. "wolnego rynku" zostałby wyśmiany i co najmniej uznany za skamielinę postpeerelowską, a jak ten "wolny rynek" przyjdzie, to większość be. Chcieliśta kapitalizmu wolnorynkowego i globalnej gospodarki, to je mata. "Te tam" w kubeł! "markx"; na mieście wielokrotnie słyszałem, że te "polskie autobusy" to takie nie za dużo polskie. Że montowane.
Przeklinam ten dzień w którym ZKKM-em kupił to białoruskie gówno ! Precz z mAzami ! Polska dla Solarisów !
A czemu te cuda ze wschodu nie są zarejestrowane w naszym powiecie gdzie płacili by wszystkie opłaty tylko w Krakowie ? Czyżby leasing ? No to kupili czy wyleasingowali ?
droższy i gorszy jan0? ;-) pozdrawiam
Gostek001, jak chcesz ratować fabrykę kupując droższe autobusy, to proponuję za swoje pieniądze.
Polskie autobusy kupuje cała europa a my jak zwykle na odwrót kupując to guano ,sponsorujemy czerwonego satrapę z Białorusi ! Zamiast dogadać się w związku i kupić więcej autobusów od Polskiego producenta kupują po jednym dwa zabytkowe z normą euro 4 !!! Gratuluje wyboru specjalistom z Trzebini !!!!
Proszę o podanie informacji ile dokładnie jeździ wszystkich autobusów w ramach ZKKM i wtedy pisać o zakupie aż 7 nowych MAZ-ów z Białorusi (i my się dziwmy że Autosan padł czy inne polskie firmy skoro autobusy bierzemy od Łukaszenki - pusty śmiech), dla pasażerów napewno nie ma różnicy czy wozi ich konsorcjum z Transgórem na czele czy byłby to ktoś wzorem PKM Jaworzno, liczy się nowoczesny bezpieczny i w miarę często kursujący tabor i to w Jaworznie udało się osiągnąć łącznie z tanimi biletami, w powiecie chrzanowskim jest dokładnie jak w bajce "gdzie kucharek sześć tam nie ma co jeść".
monitoring? ale taki prawdziwy czy nadal taki sam jak byl czyli zwykle atrapy przekladane na rozne autobusy? i czy od 1 wrzesnia nadal bedzie kursowal autobus, w ktorym kabina kierowcy przymocowana jest do sufitu tasma klejaca?
hahahaaaa gdy w Polsce kupuje się POLSKIE Solarisy to w u nas bierze się z Białorusi, heh nieźle to nawet w Warszawce nie chcą Chińskich tylko Polskie - no ale u nas taki grajdołek gdzie wszystko musi być na opak :)
No tak, miały być nowe autobusy, a nie nowoczesne. Autobusy białoruskie słyną z topornego wykonania, kiepskiej jakości i źle spasowanych materiałów we wnętrzu, ale również z małej awaryjności. Bogatsze miasta kupują nowoczesne autobusy, biedniejsi przewoźnicy tylko nowe :)
Tak... kupujemy z Białorusi, bo cena jest niższa, a Fabryka w Sanoku po ponad 100 latach tradycji w produkcji autokarów jest w upadłości. Trudno mieć pretensje do prywatnego przedsiębiorcy, że kupuje tańsze, jeśli dobrze to przemyślał, ale ogólnie mi się to nie podoba, jednakże skoro to nasze Państwo istnieje tylko teoretycznie (jak uznał jeden z ministrów rządu), to co się dziwić.