Nie masz konta? Zarejestruj się

Komunikacja

KOLEJ. Z Trzebini do Jaworzna i Sosnowca wkrótce pojedziemy szybciej

02.12.2010 10:23 | 2 komentarze | 7 034 odsłon | red
30 listopada PKP Polskie Linie Kolejowe SA zawarły umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, w ramach modernizacji linii kolejowej E30, na dwóch odcinkach: Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa oraz Jaworzno Szczakowa - Trzebinia. Jest to pierwsza z czterech umów, jakie zostaną podpisane w ramach projektu obejmującego odcinek Zabrze - Katowice - Kraków. Modernizacja rozpocznie się w przyszłym roku.
2
KOLEJ. Z Trzebini do Jaworzna i Sosnowca wkrótce pojedziemy szybciej
Po podpisaniu umowy na modernizację linii kolejowej między Sosnowcem i Trzebinią
Wiesz coś więcej na ten temat? Napisz do nas

30 listopada PKP Polskie Linie Kolejowe SA zawarły umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych, w ramach modernizacji linii kolejowej E30, na dwóch odcinkach: Sosnowiec Jęzor - Jaworzno Szczakowa oraz Jaworzno Szczakowa - Trzebinia. Jest to pierwsza z czterech umów, jakie zostaną podpisane w ramach projektu obejmującego odcinek Zabrze - Katowice - Kraków. Modernizacja rozpocznie się w przyszłym roku.

Zakres robót budowlanych na obu odcinkach obejmie między innymi:

modernizację 20,2 km linii;
modernizację 6 szlaków i 5 stacji/posterunków odgałęźnych/przystanków osobowych;
likwidację 8 przejazdów i przejść w poziomie szyn;
modernizację 3 przejazdów kolejowych w poziomie szyn;
budowę 3 wiaduktów drogowych i 1 wiaduktu kolejowego;
modernizację 1 wiaduktu drogowego i 8 wiaduktów kolejowych;
budowę 1 mostu drogowego i 1 mostu kolejowego;
modernizację 1 mostu kolejowego;
modernizację 7 przepustów;
budowę 1 nowego i modernizację 1 istniejącego przejścia podziemnego dla pieszych oraz budowę 1 kładki;
budowę ekologicznego systemu przejść dla płazów i innych małych zwierząt oraz 15,4 km ekranów akustycznych.

Wartość umowy wynosi 366 mln zł a wykonawcą prac będzie konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych SA we Wrocławiu, Przedsiębiorstwo Budownictwa Kolejowego i Inżynieryjnego INFRAKOL z Jawora, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie. 

Celem modernizacji jest dostosowanie stacji i szlaków do kursowania pociągów pasażerskich z taborem klasycznym z prędkością maksymalną 160 km/h i pociągów towarowych z prędkością maksymalną 120 km/h.

Termin realizacji robót budowlanych na trasie Zabrze-Katowice-Kraków planowany jest w okresie grudzień 2011 r. - czerwiec 2014 r.
(zew)