Ostatnia wizyta: Obecny czas: 24.4.2024 4:41


Wszystkie czasy w strefie UTC (czas letni)


3 listopada 2010. Czat z Markiem Sową, członkiem Zarządu Województwa Małopolskiego
Czat moderowany. Pytania są zatwierdzane przez moderatora.
« 3.11.2010 19:04 »   Dziękuję naszemu Gościowi oraz wszystkim Uczestnikom. Jednocześnie przepraszam za jeszcze letni czas.
« 3.11.2010 19:02 »   Dziękuję państwu za bardzo ciekawe pytania. Za pośrednictwem “Przełomu” pozostaję do państwa dyspozycji. Dobranoc.
« 3.11.2010 19:01 »   Też mam taką nadzieję. Inaczej nasza znacząca inwestycja w uruchomienie tak znacznej liczby pociągów w kierunku Trzebini i Oświęcimia nie miałaby sensu.
« 3.11.2010 18:59 »   Dodajmy do tego szybkość pociągów i przy dobrej częstotliwości kursów oraz dobrą taryfą cenową pociągi będą pełne ;)
« 3.11.2010 18:59 »   Z tego co wiem, planowana jest przebudowa mostu na Chechle i dwóch skrzyżowań. A chodniki w Płazie są już gotowe.
« 3.11.2010 18:58 »   Są jakies plany modernizacji ul. Szpitalnej od Chrzanowa do Płazy?
« 3.11.2010 18:57 »   Za chwilę powinniśmy mieć również bilet zintegrowany obejmujący Chrzanów, a nie tylko Trzebinię. Jestem przekonany, że przy rozwiązaniach związanych z koleją aglomeracyjną, będzie bardzo dobra współpraca woj. małopolskiego z samorządem Chrzanowa i Trzebini.
« 3.11.2010 18:55 »   Dziękuję traktuję to jako komplement, grupa miłośników kolei z regionu chrzanowskiego stara się pomagać pasażerom i zwykłym ludziom i dzięki min. Tygodnikowi Przełom i właśnie Panu Panie Marku w Chrzanowie jest III strefa co przykre nie pomogli chrzanowscy rajcy.
« 3.11.2010 18:55 »   P. Marek Sowa będzie odpowiadał jeszcze przez 5 minut.
« 3.11.2010 18:54 »   Zainteresuję się tą sprawą i sprawdzę jakie są możliwości interwencji.
« 3.11.2010 18:52 »   Mówiąc o kolei aglomeracyjnej jak wytłumaczył by Pan brak obiecywanego od wielu lat przystanku kolejowego w Młoszowej? Jedne z pracowników PKP w wywiadzie dla Przełomu podał sumę 3mln zł za wybudowanie takiego przystanku czy to aby nie gruba przesada? Latami wmawiano mieszkańcom tejże miejscowości żeby czekali do remontu linii Kraków-Katowice a teraz mówi się że to zbyt drogie, według informacji podanych w internecie budowa przystanku Kraków Bussines Park kosztowała około 1mln zł a są tak zamontowane windy ekstra oświetlenie kilka zadaszeń, schody i perony lepsze niż we Włoszczowej.
« 3.11.2010 18:51 »   Widzę, że pan w branży kolejowej ma znacznie większą wiedzę ode mnie. Nie zmienia to faktu, że w najbliższym czasie nie możemy oczekiwać na odtworzenie tej linii. Ważne jednak jest, aby zachować korytarz kolejowy na .. tzw. lepsze czasy.
« 3.11.2010 18:48 »   Dane z 2002r. czy lat poprzednich o liczbach pasażerów w na relacji Trzebinia-Wadowice powinno się porównywać przez pryzmat tego że wtedy jeździły zawrotne 2,3 pary pociągów zaś ich prędkość była taka że można było dogonić pociąg pieszo więc nie ma się co dziwić zaś relację obsługiwał skład EN57 na 200osób więc szynobus byłby ekonomicznym rozwiązaniem, szkoda aby ta znacząca linia została rozebrana na złom do czego szykuje się PKP.
« 3.11.2010 18:44 »   Nie sądzę, aby w najbliższym czasie było możliwe odtworzenie tej linii kolejowej. W mojej ocenie znacznie ważniejsza jest modernizacja linii Trzebinia-Oświęcim. A poza tym nie podzielam opinii, aby ta trasa miała znaczącą frekwencję. Dysponujemy bowiem w Urzędzie Marszałkowskim danymi o przepływach potoków pasażerskich, z których wynika, że zarówno z Trzebini jak i Wadowic jest naturalne ciążenie w kierunku Krakowa, a linią bardzo istotną, gdzie odnotowujemy wzrost pasażerów, jest linia Trzebinia-Oświęcim. (Dotyczy to również przepływu na drogach).
« 3.11.2010 18:40 »   drugie pytanie także kolejowe, w 2002roku zawieszono połączenia osobowe Trzebini z Alwernią i Wadowicami, interweniujący w tej sprawie miłośnicy kolei a także lokalni mieszkańcy natrafiają na sprzeciw PLK, Samorządu woj. małopolskiego oraz Min. Infrastruktury zaś starostwa chrzanowski i wadowickie twierdzą że nie mają pieniędzy i odsyłają do Samorządu woj. małop. czy naprawdę nie można pozyskać środków z funduszy strukturalnych na naprawę tej linii i puścić na nią szynobusy w relacji Wadowice-Chrzanów przez Trzebinię? Zapotrzebowanie na przewozy osobowe na tej linii jest bardzo duże.
« 3.11.2010 18:39 »   Co z linia 103 trzebinia wadowice??
« 3.11.2010 18:39 »   Wartość budowy północno-wschodniej obwodnicy Chrzanowa wynosi 85 mln zł. W tym 55 mln zł stanowi dotacja z funduszy europejskich i 12 mln pomoc finansowa z budżetu województwa. Pozostałe środki pochodzą z budżetu miasta i gminy Chrzanów, która jest inwestorem tego zadania.
« 3.11.2010 18:37 »   W jakiej kwocie województwo dofinansuje obwodnice północno-wschodniej?
« 3.11.2010 18:37 »   Aktualnie rozpocznie się modernizacja linii Katowice-Kraków. W kolejnym etapie jak sądzę powinna nastąpić modernizacja na odcinku Trzebinia-Oświęcim. Mam świadomość, że w kolejnej perspektywie finansowej samorząd regionalny będzie musiał przeznaczyć znaczące kwoty na odbudowę zdegradowanej infrastruktury kolejowej. W programie wyborczym PO do województwa przewidujemy budowę kolei aglomeracyjnej wraz z dużym parkingiem w Trzebini. Jestem przekonany, że ta inicjatywa zyska akceptację samorządu Krakowa i pozostałych gmin. Jeśli chodzi o dworce, w bieżącym roku minister infrastruktury przeznaczył 100 mln zł na remont dworców. Program ma być kontynuowany w latach kolejnych, co stwarza szansę na modernizację dworca również w Chrzanowie. Przy czym w mojej ocenie znacznie ważniejszy jest dworzec Chrzanów Śródmieście, którego praktycznie nie ma.
« 3.11.2010 18:32 »   Witam, Panie Marku pytanie - dlaczego nikt nie interesuje się linią kolejową przebiegającą przez Chrzanów? Jest ona w tragicznym stanie, podobnie chrzanowski dworzec kolejowy to totalne slamsy, cieszy jedynie fakt III strefy do Chrzanowa i to tyle dobrych informacji w tej sprawie. Kiedy remont torów Trzebinia-Oświęcim? Samorząd chrzanowski tematu nie widzi od LAT!
« 3.11.2010 18:31 »   Aktualnie trwa przygotowanie dokumentacji. Inwestycja planowana jest po wybudowaniu węzła autostradowego w Byczynie, więc jak sądzę po roku 2014. W pierwszej kolejności musimy zakończyć budowę północno-wschodniej obwodnicy Chrzanowa, której realizacja planowana jest do końca 2012 r.
« 3.11.2010 18:29 »   W którym roku jest planowana obwodnica zachodnia Chrzanowa?
« 3.11.2010 18:23 »   W Chrzanowie mam swojego faworyta. Burmistrz Ryszard Kosowski jest jednym z najlepszych samorządowców w całym regionie. Uruchomił wiele cennych inwestycji dla tego miasta i gminy i dlatego powinien wygrać te wybory, aby wszystkie inicjatywy w pełni zrealizować.
« 3.11.2010 18:22 »   Dyplomatyczna odpowiedź. :) Ma Pan na myśli również drużynę chrzanowską?
« 3.11.2010 18:18 »   Z wszystkimi wybranymi 21 listopada lub 5 grudnia, ale oczywiście najchętniej z reprezentantami PO, bowiem Platforma wystawia w tych wyborach najlepszą drużynę.
« 3.11.2010 18:17 »   Witam Pana, czy może Pan zdradzić, z jakimi samorządowcami - po najbliższych wyborach - chciałby Pan współpracować?
« 3.11.2010 18:13 »   Najważniejszym zadaniem za jaki odpowiadamy jest podział funduszy unijnych. Od 2007 r. województwo ma do swojej dyspozycji program regionalny wielkości 5 mld zł, z których finansowane są najważniejsze inwestycje na terenie Małopolski. M.in. programy rewitalizacji centrum Chrzanowa, Trzebini, Libiąża, Chełmka, Krzeszowic oraz budowa przedszkola w Alwerni.
« 3.11.2010 18:06 »   Zadania, które województwo realizuje na terenie powiatu chrzanowskiego: wspólnie z gminą Chrzanów prowadzimy jednostkę kultury - Nadwiślański Park Etnograficzny - Skansen w Wygiełzowie Aktualnie trwa budowa amfiteatru, który stworzy możliwości organizowania jeszcze większych wydarzeń kulturalnych przez tę instytucję, a ponadto zwiększy ofertę komercyjną skansenu. Ponadto odpowiadamy za drogi wojewódzkie. Droga 933 Chrzanów - Brzeszcze została zmodernizowana nakładem 72 mln zł. Inwestycja została zakończona w roku 2009. Większość prac w tym budowa wiaduktu w Kroczymiechu była t realizowana na terenie Chrzanowa. Droga 780 Kraków-Chełmek jest aktualnie w trakcie modernizacji. Zakończenie prac przewidziane jest w III kw. 2011 r. Wartość inwestycji wynosi 49 mln zł. Ponadto województwo zarządza drogą 781 Chrzanów-Babice-Zator i drogą 794 Trzebinia-Olkusz. Obie drogi były modernizowane ze środków własnych województwa i przy wsparciu lokalnych samorządów.
« 3.11.2010 17:38 »   Jestem do państwa dyspozycji.
« 3.11.2010 17:38 »   Dzień dobry. Witam państwa. Bardzo mi miło spotkać się z państwem. Jestem członkiem zarządu woj. małopolskiego od 8.03.2007 r. Jednocześnie jestem radnym woj. małopolskiego, również powiatu chrzanowskiego. W zarządzie województwa odpowiadam za fundusze europejskie, rozwój gospodarczy, geodezję, rolnictwo, politykę przestrzenną. Przez ostatnie lata współpracowałem z lokalnymi samorządami, przedsiębiorcami. Myślę, że efekty naszej wspólnej pracy są widoczne w każdej gminie powiatu chrzanowskiego oraz Krzeszowicach i w gminie Chełmek, z której pochodzę.
« 3.11.2010 17:34 »   Dzień dobry. Witam wszystkich Uczestników dziesiejszego czatu i naszego Gościa - Marka Sowę, członka Zarządu Województwa Małopolskiego. Zapraszam do zadawania pytań.

Kto jest na forum

Kto jest na forum Na Forum jest 112 użytkowników :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 112 gości (Oparte na użytkownikach aktywnych przez ostatnie 1 minut)
Najwięcej użytkowników (694) było obecnych 6.3.2013 11:54

Zarejestrowani użytkownicy: Brak zarejestrowanych użytkowników
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Theme created StylerBB.net & kodeki
Profesjonalne polskie tłumaczenie phpBB3